Connect with us

technokrata

Karácsony közeledtével nő a kéretlen levelek száma

Dotkom

Karácsony közeledtével nő a kéretlen levelek száma

Az ünnepek közeledtével az emberek több pénzt költenek, mint az év bármely más időszakában, ezért ilyenkor a levélszemét küldők is aktívabbak.

A Clearswift megjelentette legújabb Spam Index felmérésének eredményeit, mely szerint novemberben megsokasodtak a közvetlen termékajánlatok, és az emberek hiszékenységét kihasználó kéretlen reklámlevelek, mivel a karácsony közeledtével nő a vásárlási kedv, és olyan dolgokat is a kosarukba tesznek a vásárlók, amelyekre egyébként nincs szükségük.

Az utóbbi néhány hétben elterjedt Rolex-csalások során — melyek a kéretlen reklámlevelek 14%-át teszik ki — a levélszemét-küldők megpróbálnak márkahitelességet felépíteni azzal, hogy ismert embereket kapcsolnak a luxusórákhoz. Valóban, az R&B énekes Usher és az amerikai talkshow-házigazda Jerry Springer — tudtukon kívül — a spamek miatt lett a Rolex arca. Az órák, szivarok és videojátékok kalózmásolatainak értékesítését célzó közvetlen termékajánlatok az összes kéretlen levél 27,2 %-át jelentik. Ez a magas százalékarány elsősorban a karácsony közeledtének tudható be, mivel az ünnepek közeledtével az emberek több pénzt költenek, mint az év bármely más időszakában.

„A nem megfelelő spam-védelem és a rosszul konfigurált szűrőszoftverek elterjedt jelenségnek számítanak, ezért a kéretlen levelek még mindig megtalálják az utat az alkalmazottak gépeihez.” – mondja Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója.

A gyógyszeripari levélszemét 48%-ban uralja a novemberi Spam Indexet. A gyógyszeripari kéretlen levelek nagy része fájdalomcsillapítókat reklámoz olyan tárgysorokkal, mint például a „hi there brother, beat the pain” (hello haver, győzd le a fájdalmat), mely a mulatságos című „ohmybackhurts.com” (jajahátam.com) weboldalra mutat. A Clearswift által novemberben a legfurcsább kéretlen levél tárgysora a következő volt: „Portable toilets… for when you have to go right now” (Hordozható illemhelyek… amikor azonnal menni kell).

A hónap levélszemét termésének egy másik érdekes részét képezik a zöldkártyákkal kapcsolatos levelek, melyek a 6. legnépszerűbb csalást jelentik. Nem titok, hogy a bevándorlás az Egyesült Államok kormánya számára örök probléma. Az ország vezetése azonban nem az ilyen levelek által kínált megoldásokhoz hasonlóan szeretné kezelni ezt az ügyet. Ezek a levelek kiskaput kínálnak olyan versenyek meghirdetésével, melyek fődíja egy zöldkártya. Az EU sem menekült meg ettől a problémától, mivel olyan levelek jelentek meg, melyek olasz vízumot kínálnak az Európába jutáshoz.

A szezonális csalások még nem igazán befolyásolták a teljes eredményt, de már novemberben is több reklámlevél a karácsonyt használta fel értékesítési stratégiaként. Nagyon gyakori, hogy karácsonyi díszeket, ékszereket kínálnak, és felajánlják, hogy a címzett a Mikulás nevében levelet küldhet gyermekeinek. A Spam Index szerint az ünnepek közeledtével az elkövetkező néhány hétben várhatóan nő az ilyen és ehhez hasonló kéretlen levelek száma. A „keresztény pénzkölcsönzők” az emberi hiszékenység kihasználásának cinikus példái azonban csábító lehetőséget jelenthet azoknak, akik nehezen tudják előteremteni az ajándékok árát az évnek ebben a szakában.

A Spam Index rámutatott, hogy a levélszemét-küldők újfajta pornográf leveleket terjesztenek, melyek a címzetteket pornófilmes karrier építésére bíztatják. A olyan levelek terjedését mutatja, melyek a 10 milliárd dolláros amerikai pornóipar egy szeletét kínálják. Nem csak arra adnak tippeket, hogy hogyan érdemes elindítani egy pornográf weboldalt, hanem szerepet is ígérnek erotikus filmekben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés