Az ICM 2005 februárjában internetes közvélemény-kutatás segítségével mérte fel a számítógépes játékok szerelmeseinek igényeit, majd a visszajelzések figyelembevételével vizsgálta felül a bajnokság eddig érvényben lévő szabályzatát. A leglényegesebb változások egyike tavalyhoz képest az, hogy az új szabályzat kiterjeszti a bírók hatáskörét a vitás mérkőzések tekintetében. Amennyiben egy mérkőzés valamilyen váratlan esemény miatt szakad félbe, vagy vita alakul ki a felek között a végeredményt illetően, a bírónak joga van a mérkőzés visszajátszása alapján győztest hirdetni, vagy új mérkőzést elrendelni.
A módosítások azt célozzák, hogy mind a játékosok, mind a nézők számára szórakoztatóbbak legyenek az összecsapások. A Counter-Strike játék esetében például a versenyzők harminc, egyenként kétperces kört játszanak, az eddigi huszonnégy két és fél perces kör helyett. A szervezők úgy gondolják, ez az új szabály izgalmasabb meccseket ígér a nézőknek. A játékosok kívánságának megfelelően a Halo2-ben az idén a versenyzők már „páros mérkőzésben” is összemérhetik tudásukat, ami két-két játékos küzdelmét jelenti. A FIFA Soccer 2005 versenyszámban Open Square Style stadionban folynak majd a focimeccsek az eddigi Home and Away helyett, és a viadalokat egyetlen meccs dönti el. A Need for Speed című játékban pedig a résztvevők saját irányítóeszközeiket is használhatják.
A Starcraft nevű játékhoz a WCG három hivatalos térképet is kibocsátott, és a Warcraft III játékosai szintén egy új térképet is használhatnak majd. Előbbiben a WCG Gaia, a WCG Estrella és a WCG Paranoid Android, utóbbiban az Echo Isle használható plusz játéktérként.
Az új szabályzat értelmében azok a versenyzők is részt vehetnek a bajnokságon, akik eddig fiatal koruk miatt ezt nem tehették meg. Ők szülői engedéllyel az idén bármely versenyszámban elindulhatnak.
A most kihirdetett módosítások alkalmazása minden részt vevő ország számára kötelező, mind az elődöntők, mind pedig az országos döntők lebonyolítása során. Ugyanezek a szabályok adják a Szingapúrban, 2005 novemberében rendezendő világbajnoki döntő kereteit is.
World Cyber Games
A World Cyber Games a világ elektronikusjáték-kultúrájának egyik legnagyobb eseménye. A sorozat 2000-ben indult azzal a céllal, hogy a közös játék segítségével a világ népei közötti megértést erősítse. Azóta is minden évben megrendezik a versenyt. A WCG mára az egyik legrangosabb és minden bizonnyal a legnagyobb pénzdíjat kínáló számítógépesjáték-rendezvénnyé nőtte ki magát. Az idén a bajnokság novemberi döntőjére Szingapúrban kerül sor.