Az Analysys Research piackutató cég egyik friss tanulmányából kiderül, hogy a jelenleg mintegy 90 százalékos penetráció 2006-ban 98 százalékra, 2007-ben pedig nem kevesebb mint 100 százalékra fog növekedni, és ezen adatokba a három hónapnál hosszabb ideje nem használt előfizetések nincsenek is beleszámolva.
A szakértők úgy vélik, hogy azokon a piacokon stagnálni fog a penetráció, ahol a mobil operátorok a pre-paid csomagok helyett sokkal inkább a vásárlókat 12-18 hónapra elkötelező előfizetéses szerződésekre helyezik a fő hangsúlyt. ˝Franciaországban és Németországban a szolgáltatóknak a pre-paid csomagok megfelelő marketingje révén jó esélyük van a penetráció növelésére, azonban folyamatosan oda kell figyelniük a profitabilitásra. Olaszország jó példa arra, hogy a pre-paid csomagok túlsúlya nem feltétlenül van rossz hatással a felhasználónkénti átlagos bevételre˝ – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Alex Zadvorny, az Analysys Research egyik munkatársa.
Egyes nyugat-európai országokban egyébként már most is annyi mobiltelefont használnak, ahány lakossal az ország rendelkezik, ennek ellenére az operátorok korántsem pesszimisták a piaci további növekedését illetően. A szolgáltatók abban bíznak, hogy a konkurensektől rengeteg új előfizetőt el tudnak csábítani, a sajátjaikat pedig meg tudják tartani, ezenkívül pedig a mostanság szárnyait bontogató 3G-től is jelentős új bevételi forrásokra számítanak.