További kutatások kimutatták, hogy a SMART a piacvezető a K-12-es piaci szegmensben a maga 57,1 százalékos részesedésével, amely szintén majdnem 7 százalékpontos növekedést jelent az azt megelőző negyedévben mért adatokhoz képest.
A Futuresource mérései alapján a SMART 55 százalékos kategória-részesedéssel bír, ami több mint 8 pontos növekedést jelent a 2007-ben mértekhez képest. A cég a harmadik negyedévet jelentős megrendeléssel nyitotta és növelte termelését, hogy az igényeket egy negyedéven belül kielégítse. A megrendelés mértéke erős volt a harmadik negyedévben és áthúzódott a negyedik negyedévre is.
A Futuresource a SMART-ot, mint az interaktív táblával kapcsolatos termékek egyértelmű piacvezetőjét jegyzi. A világon összesen értékesített interaktív táblák 67 százalékát a SMART szállította a harmadik negyedévben, ami 41 ponttal magasabb érték, mint a legközelebbi versenytárs által forgalmazott termékeladási produktum. Ami a 65 col (165 cm) átmérőjű vagy annál nagyobb táblákat illeti, a SMART harmadik negyedévi adatai 57,2 százalékot tettek ki, ami 18 pont értékkel több a 2007-es harmadik negyedévben mérteknél és több mint kétszer annyi, mint a legközelebbi versenytárs által értékesített termékmennyiség. Az Egyesült Államokban, amely pillanatnyilag a legnagyobb és legdinamikusabban növekedő interaktívtábla-piac a világon, a SMART a harmadik negyedévre 66,6 százalékos piaci részesedést ért el, amely 15,2 pontos növekedést jelent a második negyedévi adatokhoz képest. Az interaktívtábla-rendszerek kategóriában a SMART részesedés 70,6 százalék volt a harmadik negyedévben, majdnem háromszor több mint legerősebb riválisáé. Az Egyesült Királyságban, a világ legfejlettebb interaktívtábla-piacán, a SMART 61,2 százalékos kategóriarészesedéssel bír, a második negyedévben mért 57 százalékhoz képest.
“A Futuresource által közölt adatok igazolják a SMART jelentős világpiaci elsőbbségét minden interaktív tábla termékkel kapcsolatban,” mondja Nancy Knowlton a SMART vezérigazgatója. “A harmadik negyedévben mutatott rekordmennyiségnek mondható eladási statisztikák mutatják felhasználóink elégedettségét és termékeinkbe, terméktámogatásunkba és szolgáltatásainkba vetett bizalmát. Ezen három tényező vásárlóközpontú kombinációja teszi a SMART-ot a maga kategóriájában piacvezetővé.”
Harmadik negyedévre vonatkozó interaktívtábla-kategória adatok és előrejelzés
A Futuresource mérései szerint 181 634 interaktív táblát forgalmaztak a harmadik negyedévben, amely 69,2 százalékos növekedést jelent a 2007. hasonló időszakában mért adatokhoz képest. Az interaktív tábla termékkategória piaca a jövőben továbbra is gyors növekedést mutat világszerte. A Futuresource előrejelzései szerint az értékesített táblák száma megduplázódhat a következő három-négy évben, ami az osztálytermekben használt termékpenetráció tekintetében a 2008-ban mért 5,4 százalékról való 16,2 százalékra történő növekedést jelenthet, tehát 2012-re hat tanteremből legalább egyben található majd ilyen termék. 2008-ban a tantermekben használt interaktív táblák penetrációjában az Egyesült Királyság vezet a maga 72 százalékával. Ezt Mexikó követi 26,7 százalékkal; az Egyesült Államok 22,4 százalékkal a harmadik a sorban.
Ami a közép-kelet-európai régiót illeti, harmadik negyedévben mutatott 34,2 százalékos részesedésével, amely 16,7 százalékos növekedést jelent az azt megelőző negyedévhez képest, szintén a SMART-é a piacvezető pozíció. Magyarországon a forgalmazó LSK Hungária becslése szerint a cég táblái 50 százalék körüli részesedéssel bírnak, ami szintén erős piacvezető pozíciót jelent a hazai piacon.