Az American Power Conversiont (APC) választotta a 2005-ös év adatközponti megoldásokat szállító vállalatának a Frost & Sullivan tanácsadó cég. A Data Center Solutions Company of the Year elismerést az APC piacvezető szerepe és piaci részesedésének növelése mellett új piacok meghódításának, innovatív stratégiáinak, valamint technológiai fejlesztéseinek köszönheti.
A díjjal az APC az adatközpontok és nagy rendszerek, azaz a hálózat-kritikus fizikai infrastruktúra (NCPI) piacán elért fejlődését is jutalmazták – amely piacot 7 milliárd dollár nagyságúra becsüli az APC. Az APC egyedi hálózat-kritikus fizikai infrastruktúrája, az InfraStruXure egy olyan egyedi architektúra, amely az áramellátási, hűtési, felügyeleti és szolgáltatási megoldásokat fogja össze egy rackekre optimalizált termékcsaládba. Az APC 2004-ben csaknem megduplázta InfraStruXure eladásait, de a Frost & Sullivan elismerése leginkább annak szólt, hogy InfraStruXure megoldásával az APC egy új termékosztálynak teremtett piacot: az olyan rendelkezésre állási megoldásoknak, melyek – a tervezéstől kezdve a telepítésen és működtetésen át a leszerelésig – az adatközpontok életciklusa során felmerülő minden problémára választ adnak.
„Sok éve már, hogy az American Power Conversion az alacsony teljesítményű piacra koncentrál, mégis az APC ismerte fel elsőként, hogy az adatközpontokban található hálózat-kritikus fizikai infrastruktúrák terjedése kielégítetlen keresletet generál.” – mondta Farah Saeed, a Frost & Sullivan elemzője. „Az APC válasza erre a kihívásra az InfraStruXure, egy olyan innovatív megoldás, mely megfelel az adatközpontok NCPI követelményeinek, és nagyfokú rugalmassággal képes reagálni az üzleti változásokra. Az InfraStruXure szabványosított, moduláris részegységekre épülő megközelítése az eddig tapasztaltnál lényegesen jobban igazodik az igényekhez, és jobban növeli a rendszer rendelkezésre állását, miközben a beruházás teljes költsége csökken.” – tette hozzá Farah Saeed.
„Örömmel tölt el bennünket, hogy a Frost & Sullivan az adatközpontokba szánt termékek és a vállalati teljesítmény terén egyaránt elismerte az APC sikereit. 2004-ben az előző évhez képest közel 90 százalékos bevételnövekedést értünk el az InfraStruXure megoldásokkal, és 16 százalékkal nőtt az APC teljes bevétele. Amint ez a díj is mutatja, az APC valóban üzleti szegmense vezető vállalata.” – nyilatkozta Rodger B. Dowdell, Jr., az APC elnöke és vezérigazgatója.
A Frost & Sullivan más érvekkel is alátámasztotta azt a döntését, hogy a 2005-ös év adatközpont-megoldásokat szállító vállalatának választotta az APC-t:
- Az ipari és egészségügyi szektornak szánt termékek bemutatásával új piacokra lépett az APC.
- Az APC márkanév üzleti és fogyasztói szinten egyaránt jól ismert: a Frost & Sullivan végfelhasználói felmérései az APC termékek esetében 87 százalékos márkaismeretet mutattak ki.
- A vállalat tevékenysége következtében a szakmai döntéshozók látóterébe került az áramellátás minőségének kérdése.