A 2003 végén megjelent hírközlési szolgáltatásokra vonatkozó új törvényhez, majd 2004 végén megjelent a szolgáltatások minőségére vonatkozó kormányrendelethez kapcsolódóan 2005 júliusában kezdte meg a MATRIX (mint a rendelet által előírt kötelezettségek teljesítésének tanúsítására felhatalmazott, a szakminiszter által kijelölt tanúsító szervezet) a piacvezető mobilszolgáltatónál a forgalommérésen alapuló számlázási rendszer szisztematikus vizsgálatát. A vizsgálatok kiterjedtek a számlázási folyamat távközlési, informatikai, ügyfélkezelési és biztonságtechnikai szempontjaira, és az alkalmazott technológiák vizsgálatán felül több mint 80 000 teszthívás eredményének kiértékelése is igazolta a forgalom mérésének és árazásának pontosságát.
Mivel a vizsgálatok minden kérdéskörben pozitív eredménnyel zárultak, 2005. december 21-én a MATRIX a rendelet hatálya alá tartozó forgalommérés alapján számlázott szolgáltatások számlázási rendszerének megfelelőségéről Tanúsítványt állított ki. A Tanúsítvány három évig marad érvényben, évenkénti felülvizsgálatok mellett. Ezen felülvizsgálatok biztosítják, hogy a forgalommérésen alapuló szolgáltatások számlázási rendszerének megfelelőségét a szolgáltató folyamatosan fenntartja.
A T-Mobile több mint 4,2 millió ügyfele számára az elvégzett tanúsítás is biztosítékot jelent arra nézve, hogy megbízhat a havi számlán szereplő tételekben és összegekben. A megszerzett megfelelőségi tanúsítvány ugyanakkor a T-Mobile számára is kiemelt fontossággal bír, hiszen egy független szakértő szervezet értékelése igazolta, hogy a T-Mobile működésének ezen területén is elsődleges szempont a minőség és a megbízhatóság.