A nagy kérdés persze az, hogy a kártya tényleg tehermentesíti-e a CPU-t a fizika vonatkozásában. A válasz igen is, meg nem is. A kártyával több részlet látható, a Ghost Recon Advanced Warfighter játékban. Ezeket valóban a PPU számolja, így nem okoz plusz terhelést a CPU számára. A rossz hír viszont, hogy az új effekteket a grafikus kártya rendereli, így a teljesítmény csökken, igaz, csak kis mértékben. Röviden szólva, a nagyobb részletesség csökkenti az fps-t. Két konfiguráción is lefuttattuk a teszteket, hogy lássuk, milyen hatással van az összteljesítményre a kártya. Mindkét esetben minimális csökkenés volt tapasztalható.
Eredmények az Ageia PhysX kártyával, Ghost Recon Advanced Warfighter alatt (1024×768, max.)
Intel 2.4 GHz, GeForce 6800 GT
| Átlagos
| Minimum
| Maximum
| PhysX kártyával
17.3 fps
| 11 fps
| 20 fps
|
PhysX kártya nélkül
17.7 fps
| 14 fps
| 20 fps
|
Intel kétmagos 3.1 GHz, Radeon 1900 XTX
| Átlagos
| Minimum
| Maximum
| PhysX kártyával
55.7 fps
| 42 fps
| 67 fps
|
PhysX kártya nélkül
58.3 fps
| 49 fps
| 67 fps
|
A fogyasztást egy erős rendszerben mértük, Intel kétmagos CPU-val és Radeon X1900 XTX-szel. A kártya 40 Wattot ad a rendszer fogyasztásához. Az eredmények a maximum értékeket jelentik.
Ageia PhysX kártya – fogyasztás
Intel kétmagos, 3.1 GHz, Radeon 1900 XTX
| 2D-ablakok
| 3D-akció
| PhysX kártyával
185 watt
| 390 watt
|
PhysX kártya nélkül
146 watt
| 350 watt
|