Connect with us

technokrata

Végre jönnek az elektronikus BKV-jegyek

Dotkom

Végre jönnek az elektronikus BKV-jegyek

A bliccelők évente 10 milliárd forintos kárt okoznak a BKV-nak. Ennek hamarosan vége.

Elkezdődhet Budapesten az elektronikus jegyrendszer bevezetése a közösségi közlekedésben, a képviselők György István főpolgármester-helyettes javaslatát szerdán egyhangúlag fogadták el. A tarifarendszer-projekt első lépéseként a főváros megbízza a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy kezdje el a projekt előkészítését. György István főpolgármester-helyettes a vitában elmondta, hogy december 31-ig kell a megvalósítást előkészítő feladatokat befejezni. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta, a lemaradás a jegyrendszerben évtizedekben mérhető, de ez lehetőséget is rejt magában: egy lépéssel be lehet hozni a lemaradást.

Szaniszló Sándor szocialista képviselő azt kérdezte a vitában, hogy mennyibe kerül a rendszer kiépítésre, mi a fedezet, és vannak-e megtérülési számítások. Vitézy Dávid úgy válaszolt: a BKV-nak 10 milliárd forintos kárt okoznak a bliccelők, így pénzügyileg is megtérülő beruházásról lehet szó. A pontos számításokat az előkészítés során végzik el. György István hozzátette: a világ minden városában megtérült a rendszer.

A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztésében hangsúlyozta, hogy a jelenlegi, papíralapú jegy drága, rugalmatlan és kényelmetlen az utasok szempontjából, veszteséges, nehezen ellenőrizhető, valamint kevés információt ad a szolgáltatónak.

A BKK több konzultációt is folytatott, ezek alapján az elvárások között szerepel, hogy a rendszer automatikusan alkalmazza az utazási paraméterek alapján a kedvezményeket, és alkalmas legyen a parkolási bírságok, behajtási díjak kezelésére is. Szükség van továbbá arra, hogy a rendszer felszálláskor jelezze, érvényes-e a jegy, a díjfizetésre használt összeget pedig ATM-en vagy internetes felületen keresztül is fel lehessen tölteni.

A BKK ezen túlmenően forgalmi információkat is szeretne kapni az új elektronikus rendszerben, ezért azt is elvárják, hogy az utazási szokásokról, a járatok kihasználtságáról és a járatokon jelentkező menetdíjbevételekről is minél pontosabb adatokat rögzítsen.

Bár György István a rendszer kivitelezésére nem írt pontos összeget, jelezte, hogy a beruházás megtérülését a jegyek és bérletek forgalmazási költségeinek csökkentésétől, a bliccelés visszaszorulásától és a közösségi közlekedés optimalizálásától várja.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés