Az Avaya bejelentette, hogy a Nokiával a mobilcég 60-as sorozatú készülékeire közösen kifejlesztett, fix-mobil konvergencián (FMC) alapuló vállalati alkalmazásainak első fázisa mostantól az egész világon – így Magyarországon is – megvásárolható. Ezek az alkalmazások a Nokia 60-as készülékeket virtuális asztali telefonkészülékekké alakítják át, lehető téve az állandó mozgásban levő dolgozóknak, hogy az Avaya Kommunikációs Menedzser által vezérelt irodai telefonjaik összes szolgáltatását és funkcióját elérhessék mobiljuk képernyőfelületén. Jelenleg az alábbi Nokia mobilkészülékek támogatják az „Avaya Mobile for Series 60” alkalmazást: Nokia 3230, 6600, 6700, 7610, 6620, 6260, 6630, 6680, 6681, 6682.
Az alkalmazás integrálja a mobil készülékeket a vállalat saját működési rendszerébe, ezáltal lehetővé válik a vezetékes és mobil vállalati hangkommunikáció központi ellenőrzése és szabályozása. Az egyetlen üzleti hívószám funkció segítségével például az asztali készülékről és a mobilkészülékről kezdeményezett vagy fogadott hívásokat rögzíteni lehet, illetve el lehet számolni, ami segíti a vonatkozó jogszabályok teljesítését is. Ennek az alkalmazásnak a segítségével a dolgozók a hívást fogadhatják akár az íróasztaluknál vagy a mobiltelefonjukon, és természetesen szükség szerint oda-vissza kapcsolhatnak a telefonok között. A mobilkészülékről kezdeményezett hívások úgy jelennek meg, mint amelyeket az asztali telefonról kezdeményeztek. A mobilkészülék intuitív felhasználói felülete egyszerű hozzáférést biztosít az üzleti telefonfunkciókhoz, mint amilyen a rövidített hívószámos melléktárcsázás, a több résztvevős konferenciahívás, a hívásátadás, a hangpostára irányítás, a csoportos hívás funkciók, valamint a hívásátirányítás helyettesítő állomásra a szükséges vezetői támogatás érdekében. A dolgozóknak lehetősége van arra is, hogy szükség esetén kikapcsolják mobiljukon az üzleti telefonprofilt, miközben személyes hívásokra továbbra is elérhetők maradnak.
A rendszer tesztjén világszerte a több mint száz felhasználóval rendelkező szervezetek vettek részt. Az előzetes felmérés eredményei a következők:
- A felhasználók 89 százaléka volt elégedett az Avaya Mobile klienssel.
- Arra a kérdésre, hogy melyik szolgáltatás tetszett a legjobban, a felhasználók 75 százaléka legfontosabbnak a napi tevékenységben elért rugalmasságot és mobilitást nevezte meg, ezt követte 72 százalékos találattal az „egyetlen üzleti hívószám” funkció.
- A felhasználók 74 százaléka vélte úgy, hogy az alkalmazás megfelelt a várakozásainak vagy meghaladta azokat.
- A válaszadók 72 százaléka örömmel fogadta, hogy megválaszthatja az üzleti hívások mobilra irányításának engedélyezését, mivel így kiegyensúlyozottabbá tudják tenni az életüket.
- Jóllehet még csak a próbaüzem kezdetén tartunk, a mobilkészülékek Avaya Mobile kiegészítésének eredményeként máris a felhasználók 56 százaléka jelezte, hogy a mobilkészülékek üzleti célú felhasználásában hatékonyságnövekedést tapasztalt.