Connect with us

technokrata

Mentsük meg a PC-s játékipart!

Laptop

Mentsük meg a PC-s játékipart!

Hiába a Crysis, a Half-Life 2, a Supreme Commander – baj van.

Két tényezőnek köszönhette a konzol az elmúlt évtizedben sikerét, a PC-s játékok rovására. Az egyik, hogy többnyire egyszerű, könnyen kezelhető szoftverek jelentek meg ezen a platformon – a kontrollerek tíz körüli gombjának használata nem okoz gondot még az efajta szórakozási formát ritkán űzők számára sem. Másik előnye a konzolnak, hogy jóval alacsonyabb a warez szint, vagyis sokkal több játékot lehet eladni (és arányaiban kevesebbet másolnak le illegálisan), ami jövedelmezőbbé teszi a fejlesztést. Nem is beszélve arról, hogy a játékgépek egységesített architektúrája mennyivel könnyebbé teszi a programozást rajtuk – míg a PC-knél csak videokártyából több tucatnyi fajtát kell tudni megfelelően kezelni, addig egy konzolnál adott a hardver, ami az évek múlásával maximum fogyasztás és méret szempontjából változik, funkcionalitását tekintve nem.

Mára odáig „fajult” a trend, hogy még az olyan nagyon várt játékok, mint a Crysis, sem tudják megrengetni a PC-s piacot. A konzoloknál pedig megjelentek az első valósidejű stratégiai játékok, amelyek az elmúlt évekig kizárólag a PC-s platformon képviseltették magukat. Vagyis a konzolok immár nyílt fenyegetést jelentenek a PC-s játékiparra, néhány éve már a bevételeket tekintve is nagyobb súlyt képviselnek. Ha a trend tovább folytatódik, akkor azt igen kellemetlen élményként fogja számos, az asztali számítógépek fejlesztésében, gyártásában érdekelt cég megtapasztalni: a felhasználók nem fogják igényelni a még gyorsabb processzorokat, videokártyákat, még több memóriát. Mert ugyan a szoftverek fejlődésével az általános rendszerigény is folyamatosan nő, de ami igazán húzza (húzta) eddig a PC-s fejlődést, azok a (3D-s) játékok.

Összefogásra van tehát szükség, és ezt felismerték az ipar jeles képviselői is. Ennek következményeként a hét elején bejelentették a PC Gaming Alliance megalakulását – többek között az AMD/Ati, az Nvidia, az Intel, a Microsoft, az Acer, a Dell és még több más, nagynevű vállalat közreműködésével. A PCGA nonprofit szervezetként működik, feladata pedig a PC-s játékok marketingjének összehangolása lesz. Emellett a tagok számára olyan fórumot biztosít, ahol átadhatják egymásnak a PC-s piacot nyomasztó terhekről (mint amilyen a hardverkövetelmények vagy az kalózkodás) szerzett tapasztalataikat. Ironikus ugyanakkor, hogy az alapító tagok közül nem egy komoly szerepet tölt be a konzolpiac felfutásában – a Microsoft például saját játékgépe, az Xbox révén, míg a két nagy videokártyagyártó szintén a redmondi masina által (a jelenlegi és az eggyel korábbi generáció grafikus vezérlője révén) járult hozzá a mostani helyzet kialakulásához.

Tavaly az Egyesült Államok PC-s játékpiacát 911 millió dollárosra tették az elemzők, ami az egy évvel korábbi időszakhoz képest 6 százalékos csökkenést jelent.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés