Connect with us

technokrata

Notebook bőrborítással

Laptop

Notebook bőrborítással

Az Intel „új” laptop-koncepciót mutatott be, mellyel a luxuskategóriás gépek (leendő) vásárlóit kívánja megcélozni.

Ha körülnézünk, világunkban egyre szebbé, szemnek tetszetősebbé válnak az elektronikai eszközök – ez a trend leginkább a mobiltelefonok és a hordozható, digitális zenelejátszók külcsínére jellemző. Ugyanakkor a noteszgépek többsége megmaradt unalmas szürke (esetleg fekete) színűnek, s némi változást a külsőben csupán a szélesképernyős LCD-vel rendelkező modellek megjelenése hozott. Nos, ezen akar (újfent) változtatni az Intel.

A nemrég bemutatott puhabőr borítású noteszgépek alakjukban szintén nem hoznak újdonságot, ám az eszközök külleme ennek ellenére sokkal tetszetősebb hagyományos társaikhoz képest. Ezt a vállalatnak a Torray Ultrasuede divattervező céggel való „összeállása” biztosítja: az önmagát a technológia és a divat vezetőjének tartó társaság extravagáns külsőt tervezett a Centrino noteszgépek számára. Az „ultramikroszálas, Ultrasuede szövet” borítással ellátott prototípus kereskedelmi forgalomba való hozására egyelőre nincsen terve az Intelnek, inkább csak amolyan érdekességként mutatták be a különc hordozható számítógépeket.

Nem ez az első ilyen kísérlete a chipgyártó gigásznak: a Terminal hasábjain beszámoltunk már szörfdeszkára épített Centrino noteszgépről, de más divattervezők által megálmodott külsőkről is hírt adhattunk. Habár talán még sokadszorra is furcsának tűnhet a megszokottól eltérő anyagok alkalmazása, de itt ugyanaz az elv érvényesül, ami a mobiltelefonok piacán. Egy felmérés szerint az Egyesült Államok felnőtt, számítógépek iránt rajongó táborának 73 százaléka olyan (elektronikai) termékeket szeretne vásárolni, amelyekkel kifejezésre juttathatja saját stílusát. Ugyaneme felmérés szerint a megkérdezettek 76 százaléka a kiválasztásnál fontos szempontként értékeli a noteszgép stílusát, designját (is). A válaszadók közel negyven százaléka szerint a jelenlegi noteszgépeik általánosak, unalmasak, sterilek; 60 százalékuk pedig szívesen átvariálná saját hordozható számítógépét mind színek, mind minták, mind a borításra alkalmazott anyagok tekintetében.

Ezt a trendet egyébként az Acer is felismerte: ez utóbbi gyártó a Ferrari cég kizárólagos partnere a mobil számítástechnika piacán. Az Acer olyan, főként színvilágában eltérő notebookokat is forgalomba hoz, amelyek az olasz autógyártó vállalat által megalkotott életstílust hivatottak sugallni.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés