Otthoni internet eléréssel 2008 őszén a háztartások 35,7%-a rendelkezett, szemben a 2007. júniusi 30,8, illetve a 2005 őszi 19%-kal. A növekedés tehát továbbra is jelentős, de az előző időszakhoz képest lassuló ütemű. A kábelinternet növekedési dinamikája kétszeresen felülmúlja az ADSL-ét; a két technológia fej-fej mellett halad: mindkettő 630 ezer fő körüli előfizetői táborral rendelkezik a háztartások körében. Jelentősen bővült a mobil-internet előfizetők tábora.
A számítógéppel rendelkező háztartások 44,6%-os aránya az elmúlt évben nem bővült, azaz az internetes piac természetes “tartalékának” tekinthető offline PC-s háztartások aránya 9 százalék alá csökkent. Az elkövetkező 1-2 éven belül a háztartások 7%-a tervez internet-előfizetést, legnagyobb arányban (39%) kábelinternet, illetve (32%) ADSL technológián, de folytatódik a mobilinternet részesedésének növekedése is (15%). A jelenlegi internet-előfizetők körében is elmozdulás várható a kábeles, a mobil és az egyéb hozzáférési módok javára – az ADSL rovására.
A “vélelmezett lefedettség” szempontjából három szolgáltatás tekintetében figyelhető meg markáns növekedés a vizsgált időszakban: a KTV hálózatokon nyújtott internet és telefon szolgáltatás, valamint a DigiTV szolgáltatása esetén idén szeptemberben 13-18 százalékponttal többen gondolták úgy, hogy a háztartásuk számára elérhető az adott szolgáltatás, mint 2007 nyarán.
A mobilkészülékek 30%-a 3 éves vagy idősebb, 35%-a 2-3 éves és egyharmada 1 éves vagy újabb. A mobiltulajdonosok több mint egyharmada, 2,26 millió fő két éven belül készüléke lecserélését tervezi, többségük a 40 ezer forint alatti kategóriában keresi új mobilját.
A Magyarországon jelenleg használatban lévő mobilkészülékek csaknem kétharmada – alkalmas többletszolgáltatások nyújtására, ám az ilyen készülékkel rendelkezőknek is csak kevesebb mint 10%-a használja ezeket a funkciókat, és az új készülék vásárlását tervezők körében is csak 10% alatti azok aránya, akik fontosnak tartják e funkciókat.
Mobil televíziózásra a készülékek 8,8%-a használható, de az ilyen készüléket maguknál tudó felhasználóknak csak 13,6%-a (mintegy 80 ezer fő) próbálta már ki ezt a lehetőséget, és 10% körüli azok aránya, akik ezt fontosnak tartják a következő telefonjuk funkciói között. A felhasználók a mobiltelevíziós telefonok esetében a hosszú akkumulátoridőt tartják a legfontosabb paraméternek, ezt a jó kép- és hangminőség, a nagy kijelző, a megszakításmentes vételi lehetőség, a könnyű kezelhetőség, és az ingyenes kipróbálás lehetősége követi. A megkérdezettek becslése szerint a mobiltévét elsősorban utazás közben vagy ügyintézésre várakozás közben fogják használni.
A jelenleg mobiltelefont használó felnőtt lakosok 36,7%-a (2007-ben 46%-a) próbálná ki szívesen a mobil televíziózást, további 0,9% már ki is próbálta. A mobiltévézés iránt nyitott lakosok a telefonon híreket (80%) néznének legszívesebben, ezt követik a mozifilmek, a zenei programok, ismeretterjesztő műsorok, a sport vagy életmód műsorok. A legkisebb érdeklődés a felnőtt tartalmak (28%) és a gyermekműsorok (27%) iránt mutatkozott).
Mintegy 1,77 millió fő volna hajlandó fizetni is valamennyit a mobiltelevíziózásért. A válaszadók 25%-a ezer forintnál kevesebbet, 30%-a pedig 1-2 ezer forintot volna hajlandó áldozni e célra havonta. Kétezer forintnál többet 11% fizetne, ezen belül 5 ezer forint feletti fizetési hajlandóságról 1,9% nyilatkozott.