Connect with us

technokrata

Microsoft vs. Apple – Redmond bedobta a törölközőt

Kütyük

Microsoft vs. Apple – Redmond bedobta a törölközőt

Elnémult az MSN Music.

Alig két év telt el, hogy az MSN Music webáruház megnyitotta virtuális kapuit – a Microsoft közvetlenül az Apple Computer által fejlesztett, működtetett Itunes ellenében igyekezett propagálni saját szolgáltatását. Redmond azonban nemrég úgy döntött, hivatalosan is elismeri: az Apple ebben jobbnak bizonyult. Az MSN Music november 14-ét követően az érdeklődőket automatikusan át fogja irányítani két website-ra: vagy a szoftverfejlesztő gigász nemrég nagydobra vert Zune hordozható médialejátszóját kínáló weboldalra, vagy a Realnetworks előfizetéses dalletöltést kínáló Rhapsody webhelyére. Mindezt Rob Bennett, az MSN Entertainment vezető menedzsere írta meg e-mailben az MSN Music ügyfeleinek.

Tekintsünk kicsit vissza a kezdetekre! Amikor 2004 szeptemberében útjára bocsátották a szolgáltatást, a Microsoft komoly reményeket fűzött az Apple-lel való rivalizáláshoz – annak ellenére, hogy jelentős lemaradásból indult a redmondi próbálkozás. Legnagyobb fegyverténynek az számított, hogy olyan dalokat kínáltak, amelyek Windows Media kompatibilis eszközökön lejátszhatók; ebből pedig – „hála” a Microsoft agresszív üzletpolitikájának – igen sok volt már akkor is.

A Windows Media Audio formátum támogatása azonban nem váltotta be a reményeket, legfőképpen azért nem, mert a Microsoft képtelen volt megegyezni Steve Jobs cégével. Az Ipodok letarolták az észak-amerikai piacot; amelyik formátumot pedig nem támogatta a médialejátszó, annak így igazából nem volt esélye az internetezők meghódítására. Az Apple pedig – nem véletlenül – nem engedett azoknak a redmondi erőfeszítéseknek, melyek arra irányultak, hogy az Ipodon is meg lehessen hallgatni a WMA file-okat.

Nem véletlen, hogy a Microsoft most a Zune-nal próbálkozik, és másik irányból igyekszik meglovagolni (és megtörni) az Apple sikerét. Voltaképp Jobs cégének is ebből van a nagyobb haszna: az Itunes áruházban árult dalok 1 dolláros árából 67 cent rögtön a jogtulajdonosoké, a maradék 33 centből kell az egész szolgáltatást fenntartani – profitra pedig már csak épphogy marad valami egy-egy zene után. Az Apple az Ipodok eladásából kaszál – és ez a tendencia egyre erősebben jelentkezik. Akkor torpanhat meg, ha a Microsoft Zune-ja sikeres lesz. Kérdés, hogy Redmond hajlandó-e belemenni egy olyan csatározásba, mint amit a konzolpiacon vitt véghez az Xboxok esetében.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés