Ha minden rendben lesz, akkor az NHH várakozásai szerint 2008-ban már meg is indulhat a digitális földfelszíni műsorelosztás. Pataki Dániel a digitális adás kapcsán elmondta: ma a lakosság 26 százaléka csak 3 országos adást tud fogni tetőantennával, míg ha megvalósul a digitális adás, akkor 15 csatornát nézhet. Ráadásul a digitális adással, a mobil és a vezetékes piachoz hasonlóan, a televíziós piacon is kialakul az igazi verseny: a kábeles, az internetes IP TV, a műholdas és a földfelszíni digitális adás révén.
Az elnök elmondta: azt szeretnék, ha a digitális adás kialakításában az állami szerepvállalás minimális lenne, a pályázat elbírálásakor a költségvetési, bevételi szempontok nem játszanának fontos szerepet, s ha a nyertes támogatást nyújtana az embereknek ahhoz, hogy viszonylag alacsony áron juthassanak az adás fogásához szükséges set-top boxokhoz.
A távközlési piac kapcsán Pataki Dániel elmondta, 2007-ben erősödtek a korábban beindult folyamatok, s ma már – az októberi adatok szerint – a lakosság 16 százaléka fizet elő valamilyen szélessávú internet szolgáltatásra: 12 százalékuk vezetéken – ezen belül 7 százalék ADSL-en, 5 százalék kábelen; 2 százalék WIFI-n és szintén 2 százalék mobilhálózaton. A 27 tagot számláló unióban Magyarország a tavalyi 18. helyről az idén a 17.-re lépett előre, s Magyarország az első félévben a széles sávot tekintve például az unióban a 8. leggyorsabban fejlődő ország volt, van esély az Unión belüli további felzárkózásra is.
Az elnök szerint a széles sáv fejlődése jövőre is töretlen marad, amit elsősorban az infrastruktúra alapú verseny generál. A széles sávú internet gyors fejlődésének másik záloga az ár: a szolgáltatás mára gyakorlatilag mindenki számára megfizethetővé vált, hiszen több ajánlat szerint 5 ezer forint alatti összegért elértő a világháló.
A mobil távközlést illetően Pataki Dániel kifejtette: a három szolgáltató között komoly verseny van, a mobiltelefon elterjedtsége továbbra is folyamatosan emelkedik, a penetráció már 105 százalék fölött van, miközben a vállalatok piaci részesedése gyakorlatilag nem változik.
Pataki Dániel kiemelte: a hírközlési piacon 2007-ben is folytatódott a nominális árcsökkenés, amit mutat az is, hogy az idén novemberben átlagosan 1,9 százalékkal voltak alacsonyabbak az árak mint 2006 novemberében, miközben az elmúlt 12 havi infláció 7,1 százalék volt. Hozzátette: a nominális árcsökkenés 2004 óta folyamatos a magyar piacon. Ezen túlmenően folytatódott a piaci konszolidáció is, s most úgy tűnik, hogy az Eurowebet, a PanTelt, Tele2-t és az Invitelt is felvásárló Hungarotel lesz az a cég, amelyik komoly versenytársa lehet a Magyar Telekom csoportnak.