Connect with us

technokrata

Egyes szférákban még a vezetékes a nyerő

Smart home

Egyes szférákban még a vezetékes a nyerő

A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatást az összes központi költségvetési és önkormányzati intézmény igénybe veszi, míg az oktatási és egészségügyi szegmensben 99 százalékos az elterjedtség.

Az előző évekhez hasonlóan 2007-ben is folytatódott az intézményi szegmens vezetékes piacának zsugorodása; a fővonalszám-csökkenés hátterében elsősorban az állami szférát érintő összevonások állnak. A BellResearch piackutatói 2007-ben is feltérképezték a különböző technológiájú vezetékes hangszolgáltatások elterjedtségét és használatát.

Vonalban kell lenni

Az elemzők egyik fő megállapítása szerint 2006-hoz képest körülbelül 10-20 százalékkal csökkent a fővonalak száma az intézményi szegmensben; az állomány fogyása ellenére a penetráció továbbra is közel teljesnek tekinthető ebben a körben. A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatást az összes központi költségvetési és önkormányzati intézmény igénybe veszi, míg az oktatási és egészségügyi szegmensben 99 százalékos az elterjedtség. A fennmaradó 1 százalék a vezetékesről teljes mértékben kábeltelefonra váltott.

A hagyományos vezetékes telefonszolgáltatás a legmagasabb arányban még mindig az analóg technológia segítségével bonyolódik le: a költségvetési intézmények 70 százaléka rendelkezik legalább egy analóg vonallal, míg ugyanez az arány az isdn2 technológia esetében csupán 58 százalékos. A központi költségvetési forrásokból gazdálkodó intézmények több mint kétharmada már rendelkezik digitalizált telefonvonallal, míg ugyanez az arány az egészségügyi szegmensben a szervezeteknek csupán a feléről mondható el.

Takarékos közintézmények

A BellResearch kutatói a Jelentésben vizsgálták a közvetítőválasztásos vezetékestelefon-szolgáltatás [cs/cps] elterjedtségét is. A távközlési költségek csökkentésének ezt a módját a legmagasabb arányban az önkormányzati forrásokból gazdálkodó intézmények alkalmazzák.

Mintegy 4-7 százalékkal emelkedett 2006-hoz képest azok aránya, amelyek előfizettek valamely közvetítőválasztásos szolgáltatásra. Ez a növekedés az üzleti szférával ellentétes piaci folyamatot mutat, ahol 2007-ben csupán 14 százalékos volt ez a penetráció, és az egy évvel korábban mérthez képest csökkent – mutatnak rá a kutatók. A különbség fő oka feltehetően a költségvetési intézmények, főként a kevésbé jól finanszírozott önkormányzati, oktatási és egészségügyi szervezetek erőteljesebb árérzékenységében keresendő.

Bekábelezett kisebbség
A kábeltelefon penetrációja jelenleg még igen alacsonynak tekinthető, a közszféra szervezeteinek körében csupán 1 százalék veszi igénybe. Az internetes technológián alapuló
vezetékes telefonszolgáltatást már magasabb arányban alkalmazzák a költségvetési intézmények, de a penetráció ebben az esetben sem éri el a 10 százalékot. A legmagasabb arányban a központi költségvetési intézmények használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket a hangkommunikációban, míg a legkevésbé az egészségügy szervezetei.

A legelterjedtebb voin-szoftvernek a Skype számít. A voin-alkalmazások a saját hálózaton belüli kommunikáción túl ma már alkalmasak arra is, hogy a beszélgetést kiléptessék a hagyományos vezetékes hálózatba. Ellentétben az ingyenes PC-PC kapcsolattal ebben az esetben a hangforgalom után díjat kell fizetni, a voin-t használó intézmények közül azonban jelenleg mindössze 3 százalék fizet elő ilyen szolgáltatásra.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés