Connect with us

technokrata

Jön a DirectX 11

Laptop

Jön a DirectX 11

Generációváltásban a PC-s (játék)grafika.

A következő héten Seattle-ben megrendezésre kerülő XNA játékfesztiválon fogja a széles nyilvánosság elé tárni DirectX 11-gyel kapcsolatos terveit a redmondi szoftverfejlesztő gigász. A Seattle-ben tartandó eseményen a bejelentés után, az új rendszerben rejlő lehetőségekről azonnal értekezni fog az AMD és az Nvidia is, hiszen vélhetően egyik cég sem akar lemaradni az új generáció előnyeinek kiaknázásából.

Összesen négy előadást szentel a Microsoft a Directt3D API-jával kapcsolatos információk kivesézésére, olvasható az XNA konferencia ismertetőjében. Olyan újdonságokról lesz szó, mint a megújuló Direct3D grafikus pipeline-ja, a D3D 11 Tessellation képessége és a shaderek új típusa – a Compute Shader. Ez utóbbi révén jelentősen könnyebbé válhat a shaderek használata, mivel az eddigi architektúrában jelen levő gátakat lebontotta a Microsoft. Ebből következően gyorsabb és egyszerűbb implementációt vár a fejlesztésektől Redmond az olyan, már létező eljárásokban, mint a leképezés és az utófeldolgozási effektusok; ugyanakkor az igazi előnye a fejlesztésnek természetesen Direct3D 11 képes hardvereken jelentkezik majd.

És ha már szóba került a vas: a Microsoft egyelőre nem közölte, hogy milyen GPU-kat támogat az új rendszer. A PC-s grafikus piac két nagy riválisa, az AMD/Ati és az Nvidia is szót kér a rendezvényen, a redmondi beszámolók után – valószínűleg a Windows Vistával és Windows 7-tel egyaránt kompatibilis DirectX 11-re alapuló elképzeléseiket fogják fejtegetni az érdeklődők előtt. Az viszont egyelőre nem tisztázott, hogy vajon termékbejelentés lesz-e a konferencián.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés