Jelentős egyszeri költségek terhelték az econet első féléves eredménykimutatását. A cég új, ingyenes tévéújságjának, az est.tv-nek a bevezetése eddig 60 millió forintos költséggel járt, illetve bő 40 millió forintot vitt el a távközlési leányvállalat, az Externet tőzsdei bevezetése. E tételek pedig elcsúfították a társaság első féléves számait: az EBITDA-eredmény július végéig – a tavalyitól kissé elmaradva – 152 millió forint lett, az adózott eredmény viszont már 68 millió forintos veszteséget mutatott. Az egyszeri hatásoktól megtisztítva azonban már jóval szebb a kép: az EBITDA meghaladta a 200 millió forintot, és adó után is maradt még 32 millió profit.
A cég ráadásul bizakodó a következő fél évvel kapcsolatban. A médiaüzletág esetében ugyanis a számok azt mutatják, hogy mind az első félévinél, mind a tavalyinál jobb lesz a második hat hónap teljesítménye. Az egész évre ugyanis összességében 17 százalékkal több hirdetést kötöttek le az ügynökségek, mint egy évvel korábban, ennek a nagyobb költésnek ráadásul csak kisebb része esett az első félévre. (A tévéújság ugyan az idén még csak viszi a pénzt, ám a cég reményei szerint a jövő év tavaszán elérheti a fedezeti pontját.) A médiaüzletág esetében tehát tarthatók a 3,25 milliárdos árbevételről és a 150 milliós EBITDA-eredményről szóló tervek. Az Externet csütörtökön publikált gyorsjelentéséből már kiderült, hogy a távközlési szolgáltató is tudja hozni a korábban várt 4 milliárd forint körüli árbevételt és a 400 millió forint körüli EBITDA-t, így csoportszinten teljesíthetőnek tűnik a 7 milliárdos árbevételi és félmilliárdos EBITDA-terv – és állítólag a tavalyi adózott eredmény is nagyságrendileg meghaladható. (E számok még nem tartalmazzák – hiszen még nincs konszolidálva – a Sziget Kft. adatait, melynek teljesítménye az idén várhatóan meg is haladja a korábbi terveket.)