Connect with us

technokrata

Átlagosan havi tizenöt sms-t küldünk

Dotkom

Átlagosan havi tizenöt sms-t küldünk

Tizenöt év fölötti honfitársaink háromnegyede mobilozik, akik kétharmada sms-ezni is szokott; az mms nem ennyire felkapott, az alkalmas készülékek és a használók aránya is jóval alacsonyabb.

A BellResearch által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint tavaly tovább folytatódott a mobiltelefont használók arányának növekedése: 2008-ban a legalább 15 éves magyarországi lakosoknak már háromnegyede, mintegy 6,4 millió fő tartozott ebbe a körbe.

PötyögtetnekA kutatók a használati szokásokat is elemzik. Ezek szerint sms küldésére a mobilozók több mint kétharmada használja készülékét. Egy felhasználó – a saját bevalláson alapuló adatok szerint – havonta átlagosan 15 darab sms-t küld; ebben természetesen azok is benne vannak, akik szinte sohasem sms-eznek, de azok is, akik havi szinten több tucat, vagy akár több mint száz üzenetet küldenek. Az sms-t küldők ötöde például legfeljebb havi 5 üzenetet ír, miközben a “heavy userek” – akik körében az 50 darab vagy akár még ennél is több sms is tipikusnak számít – a releváns sokaság alig 6 százalékát alkotják.

Nemcsak az sms-ezők aránya, hanem a szolgáltatás használatának intenzitása is igen heterogén képet mutat. Míg a 15-24 évesek akár havi 20 üzenetet is megírnak, addig a 45 év feletti korosztályban ennek alig a fele (körülbelül 9 darab) a jellemző. Önmagában már az is sokat elárul a szokásokról, hogy a teljes sms-forgalom 40 százalékát az előbb említett 15-24 éves korosztály bonyolítja le. Az sms alapú szolgáltatások használata – tehát azok, amelyek szöveges üzenet küldésével vagy fogadásával teszik lehetővé bizonyos szolgáltatások megrendelését, egyes információk megszerzését, valamilyen ügyintézést – még napjainkban sem számít éppenséggel gyakorinak. A legalább 15 éves, aktív mobiltelefon-előfizetéssel rendelkező hazai lakosságnak az adatfelvételt megelőző három hónapban mindössze 7 százaléka számolt be erről (ez országos szinten 400-500 ezer főt jelent). A tendencia azt mutatja, hogy bár a tavalyi évhez képest nem nőtt az sms-alapú szolgáltatásokat igénybe vevő előfizetők aránya, számukat tekintve mégis enyhe növekedés tapasztalható, ami a felhasználói kör növekedésének hozadéka.

MultimédiáznakA teljes vizsgált előfizetői körben mintegy 3,3 millió mobil-előfizető számára adott az mms-küldés lehetősége: telefonjuk alkalmas rá, a szolgáltatóknál pedig jellemzően csak egy ingyenes regisztráció szükséges a funkció aktiválásához. Mégis csupán alig valamivel több mint harmaduk (körülbelül 1,2 millió fő) küldött vagy fogadott képüzenetet az adatfelvételt megelőző három hónapban. Többségük jellemzően a saját mobiltelefonjával készített fényképet küldi tovább.

Mobiltelefonjának segítségével az aktív előfizetéssel rendelkező 15 éves vagy idősebb lakosság nem egész 6 százaléka, azaz mintegy 360 ezer fő vett igénybe 2008-ban valamilyen adatszolgáltatást. Ezek között a leginkább tipikusnak a levelezés számít, azonban sokan böngészik ilyen módon a különböző internetes oldalakat is. A letöltések – és itt elsősorban a multimédiás tartalmakra kell gondolni – a mobiltelefonos adatforgalom esetében viszonylag ritkának számítanak. Azok, akik mégis élnek ezzel a lehetőséggel, elsősorban zenét, képeket, csengőhangot és játékokat választanak.

Fontos azonban, hogy mindezt ne tévesszük össze pc-hez és/vagy laptopokhoz csatlakoztatott mobilinternet-megoldásokkal (legyen az usb-modem, kártya, vagy éppen számítógéphez csatlakoztatott mobiltelefon), amelyek alapvetően más felhasználói szokásokat generálnak. Ez utóbbi előfizetői kör legnagyobb részének elsősorban az adatállományok praktikus elérése és cseréje jelenti az elektronikus levelezés és böngészés mellett a legfőbb előnyt.

Az sms-ezők aránya és a szolgáltatás használatának intenzitása is igen heterogén képet mutat.Mobillal elsősorban zenét, képeket, csengőhangot és játékokat töltenek le



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés