A CRM-rendszerek alkalmazása elősegíti a meglevő ügyfelek megtartását és új ügyfelek megnyerését, úgy, hogy az adatbázist kezelő cég elébe megy az igényeknek. A rendelkezésre álló adatokból következtethet a piaci igényekre és ügyfelei egyéni igényeire. Hatékony direktmarketing-terveket dolgozhat ki és a CRM-rendszerek használatával javíthat a hatékonyságán. (Minden egyes vállalkozás képes adatbázist létrehozni az ügyfeleiről, ám jellemzően erre se pénzt, se energiát nem fordítottak a cégek, azt az elvet követve, hogy mindig egyel több ügyfelet kell behozni a rendszerbe, mint amennyi lemorzsolódik, biztosítva ezzel a vállalkozás prosperitását.)A fejlett gazdaságokban a CRM-rendszerek elterjedését alapvetően a szükség hozta, hiszen a verseny következtében egy-egy üzletágban elszaporodtak a vállalkozások, miközben az ügyfelek száma állandó maradt. Ilyen piacon szinte képtelenség a lemorzsolódó ügyfeleket pótolni, még akkor is, ha a vállalkozások eleve nem szeretnek változtatni. Az a cég tudott a konkurensnél nagyobb profitot realizálni, amely képes volt az ügyfelei fejével gondolkodni. Itthon azonban az elmúlt húsz évben folyamatosan fejlődtek a gazdaság szegmensei, új cégek léptek a piacra, növelve annak méretét és fokozva ezzel az üzletágban a versenyt, ám emellett arányosan nőtt az ügyfelek száma is. Ezért az adatbázist könnyen kialakító cégek sem tartották fontosnak a meglevő ügyfélkör gondozását, stratégiájuk kimerült az ügyfélkapcsolati menedzserek munkájában.
A válság, illetve az egyes ágazatok telítődése azonban lassan lépni kényszeríti a magyar közepes vállalkozásokat is, hiszen a jelenlegi gazdasági környezetben senki sem engedheti meg magának, hogy ügyfeleket veszítsen. A piaci elemzők szerint a válságban, illetve a válságot követő fellendülésben az adatbázisok újra felértékelődnek és a CRM-szoftverek piaca látványosan felélénkül. (Egy kimutatás szerint 2005-ben a CRM-szoftverek piaca világszinten 3 milliárd dollárt tett ki, most ez 9 milliárd dollár körül alakul.) Vagyis aki most lép, arányaiban olcsóbban jut olyan rendszerekhez, amelyek a fellendülést követő időszakban gyors növekedést biztosíthatnak a cégeknek. Kérdés, hogy van-e a piacon működő vállalkozásoknak elegendő tartalékuk ahhoz, hogy CRM-rendszerekbe fektessenek. Egy-egy jó adatbázis és az arra épülő CRM-rendszer ugyanis elviheti egy közepes vállalkozás negyed- vagy akár féléves profitját is, úgy, hogy közben tőkeerős multinacionális vállalkozásokkal kell szembenézni, amelyek évtizedek óta alakítják ügyfélkapcsolati menedzsmentjüket és felbecsülhetetlen értékű vevői és beszállítói adatbázisokkal rendelkeznek.