Connect with us

technokrata

Hogyan készülnek a mobilcégek az újévre?

Dotkom

Hogyan készülnek a mobilcégek az újévre?

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is jelentős forgalomnövekedésre számítanak a magyarországi mobilszolgáltatók az év végi időszakban. A mobilcégek válaszai alapján a magyarországi előfizetők legszívesebben sms-ben küldik el karácsonyi jókívánságaikat, szilveszter éjszakáján azonban a legtöbben felhívják családtagjaikat, ismerőseiket.

Lapunk érdeklődésére mindhárom szolgáltatónál úgy nyilatkoztak, hogy a szokásosnál jóval nagyobb forgalom lebonyolításához hálózati többletkapacitásokra van szükség. A szolgáltatás biztonságának érdekében a Pannon már december elején tesztelte hálózatát, s ezért zökkenőmentes forgalomra számít az év végén is. A Vodafone is már jóval az ünnepi szezon kezdete előtt felkészítette hálózatát a forgalomnövekedésre. A szükséges kapacitásnövelés a mobilcég teljes hálózatára kiterjedt, a Vodafone többnyire átmeneti bővítésekkel erősítette meg a szolgáltatás műszaki hátterét. Arról a szolgáltatók nem kívántak részleteket közölni, hogy pontosan milyen összeget jelent az ünnepi időszakot megelőző műszaki felkészülés.

Jelentősen forgalomnövekedésről számolt be a T-Mobile: az előfizetők egy átlagos naphoz képest ötször több szöveges és multimédiás üzenetet küldtek december 24-én. A T-Mobile adatai szerint december 24-én és 25-én összesen 14 millió sms-t küldtek a cég előfizetői. A Pannon előfizetői szentestén nagyjából 4,5-szer annyi sms-t küldenek, mint egy átlagos decemberi napon, szilveszterkor és újév napján pedig mintegy hatszorosára nő a szöveges üzenetek forgalma. A legnagyobb csúcsot a szilveszteréjszaka és január 1. első órái jelentik, ebben az időszakban az átlagos napi forgalom 40-szeresét bonyolítják a mobil-előfizetők a Pannon hálózatában. A karácsonyi és szilveszteri sms-forgalom 2006 óta 20-23 millió darab között mozog a Vodafone hálózatában, a társaság előfizetői tavaly több mint 21,2 millió sms-t indítottak december 24. és 31. között. A társaság idén is hasonló forgalomra számít.

A Vodafone hálózatában az ünnepi időszakban indított hívások forgalma az elmúlt öt esztendőben folyamatosan nőtt: 2004-hez képest tavaly mintegy 31,2 százalékkal emelkedett a hanghívások száma. A szolgáltató 2008-ban az ünnepi időszak egy hete alatt mintegy 29,8 millió hívást regisztrált. A T-Mobile tapasztalatai szerint karácsonykor jellemzően az sms-, valamint mms-küldések száma emelkedik jelentősen, újévkor azonban a hangforgalom is jóval nagyobb az átlagosnál.

A Pannon ügyfelei december 24-én egy átlagos vasárnapnak megfelelő hangforgalmat bonyolítanak, karácsony másod- és harmadnapján pedig ennek mintegy 70 százalékára csökken a beszédforgalom. Az mms-küldés karácsonykor és szilveszterkor is rendkívül népszerű a mobilcég ügyfeleinek körében: ezeken a napokon a szokásos napi forgalom öt-hatszorosára emelkedik a Pannonnál a multimédiás üzenetküldések száma. A szolgáltatónál hozzátették: a mobil szélessávú hálózatok terjedésével párhuzamosan egyre népszerűbbek az e-mailben elküldött karácsonyi üdvözletek. A Pannon az ünnepi szezonban mintegy 15-20 százalékos adatforgalom-növekedést érzékel az átlagos hétköznapokhoz képest.

Régi-új mobilszámok januártólJanuár 16-ától a magyarországi mobilszolgáltatók hálózatából indított hívásoknál, illetve sms- és mms-küldésnél is a +36-os előhívóval kiegészült 11 számjegy tárcsázására lesz szükség. A három mobilcég hálózatában még jelenleg is mintegy napi 1,5-2 millió hálózaton belüli hívást, illetve üzenetküldést indítanak az előfizetők csupán a hétjegyű szám megadásával.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés