Connect with us

technokrata

Olcsóbb vételekre vadászunk a neten

Dotkom

Olcsóbb vételekre vadászunk a neten

Magyarországon a legtöbben könyvet és meleg ételt vásárolnak az interneten, míg a legtöbbet repülőjegyek és utazások online megrendelésére költik.

A hazai internetezők 92 százaléka keresett már információt a kiszemelt termékről, szolgáltatásról a világhálón a vásárlás előtt, 66 százalék (1,8 millióan) kipróbálta már az online vásárlást, 41 százalék pedig több-kevesebb rendszerességgel rendel a neten, ám csak minden hatodik felhasználó fizet online módon – vázolta a magyarországi online vásárlási helyzetet Kurucz Imre, az NRC piackutató cég vezetője a tihanyi Internet Hungary konferencián. Hozzátette: 2004-ben az online vásárlást kipróbálók aránya még csak 44 százalék volt, ám az továbbra is igaz, hogy a tipikus internetes vevő 40 év alatti, budapesti férfi.

Az NRC felmérése szerint a megkérdezettek a kényelem és a folyamatos elérhetőség miatt kedvelik az internetes vásárlást, miközben sokak azért ódzkodnak tőle, mert még élénken élnek bennük a 90-es években virágkorukat élő csomagküldő szolgálatokról szerzett negatív tapasztalatok. Gondok most is akadnak a webáruházakkal, hiszen azok között, akik az elmúlt egy évben vásároltak a neten, 15 százalék a termék késedelmes kiszállítását tapasztalta, 4 százalék nem azt kapta, amit megrendelt, 2 százalék pedig hibás termékhez jutott. Érdekes, hogy amíg az interneten vásárlók között a legtöbben könyvet, meleg ételt és biztosítást vesznek a világhálón, a legtöbbet mégis az online megrendelt repülőjegyekre és utazásokra költik. Azok, akik rendszeresen vásárolnak a neten, viszonylag sokat költenek ruhaneműre, bútorra, lakberendezési cikkekre és hideg élelmiszerre is, ám ezeket nem online szerzik be. Kurucz ennek kapcsán megjegyezte: véleménye szerint az online értékesítésnek a hideg élelmiszerek esetében lehet komoly fejlődési potenciálja.

A webshopokat látogatók 9 százaléka konkrét céllal keresi fel az adott online áruházat, 31 százalék e célzatosság mellett szét is néz, mint egy igazi üzletben, 60 százalék pedig konkrét cél nélkül nézelődik, tájékozódik.

A webshopokal szemben a két legfontosabb elvárás, hogy a termékekkel kapcsolatban bőséges információkkal szolgáljanak és alacsonyabb árat alkalmazzanak, mint a hagyományos boltok. A vevők árérzékenységét az is jelzi, hogy elvárják az akciókról hírlevélben kapjanak értesítést, illetve díjazzák, ha találnak olyan fórumot, amelyen a többi felhasználó véleményéről tájékozódhatnak.

A legnépszerűbb online üzletek Magyarországon1. Bookline.hu2. Vatera.hu3. Teszvesz.hu4. Alexandra.hu5. Netpincer.hu6. Donpepe.hu7. Libri.hu8. Extremedigital.hu9. Wizzair.com10. Ebay.com és Palacecinemas.hu

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés