A sajtóbeszélgetésen a vezérigazgató-helyettese hozzátette, a bevétel ilyen arányú növekedése nagyon jó eredmény, mivel októberben már a magyar gazdaságra is hatott a válság, s tavaly is tovább csökkent a számítógépek átlagára. – adta hírül az MTE-Eco. A notebookok esetében például 20-25 százalékos átlagár-csökkenés volt, ezen belül az alsó kategóriában még nagyobb. Mivel azonban a HP a magasabb kategóriákban versenyez, az árcsökkenés kevésbé hatott rá. Takáts Kristóf szerint az elmúlt év azért is sikerült jól a HP számára, mert az utolsó negyedévben több, korábban elhalasztott nagyvállalati és kormányzati, államigazgatási beszerzés is megtörtént.
A HP tavaly a magyar piacon összesen 110 ezer asztali (PC) és hordozható számítógépet adott el, így a cég a teljes piacon éves szinten 17 százalékos részesedést ért el. A negyedik negyedévben a vállalat pozíciói jelentősen javultak, s a PC-piacon 27 százalékos, míg a notebook szegmensben 38 százalékos volt a részesedése. A HP által eladott gépek fele PC, fele hordozható gép volt. A teljes magyar piacon a 2008-ban az eladott számítógépek 70 százaléka notebook volt, míg 30 százaléka PC. A HP esetében azért nem ilyen az arány, mert a cég hagyományosan erős a nagyvállalati és az államigazgatási szektorban, ahol még mindig sok PC-t vásárolnak.
A vezérigazgató-helyettes elmondta azt is, hogy tavaly a magyar piacon 40 százalékos növekedést vártak a hordozható gépek területen, de végeredményben 23 százalékos darabszám-emelkedés következett be. A PC piacon a csökkenés 15 százalékos volt. Takáts Kristóf szerint nagyon nehéz megmondani, miképpen alakul az idén a piac, de elképzelhető, hogy a PC-szegmens a tavalyinál is jobban visszaesik. A hordozható gépek esetében pedig nagy valószínűséggel stagnálás következik be a darabszámot illetően.
A HP célja az, hogy az átlagos részesedését 20 százalékra növelje, ezen belül a PC-ét 25 százalék fölött tartani, míg a notebookét a tavalyi 14 százalékról 18 százalékra emelni. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy az idén a bevételüket eredetileg 30 százalékkal szerették volna növelni, de ezt kérdésessé teszi a válság hatása. Darabszámban mindenképpen az árbevétel-növekedés fölött szeretnének teljesíteni – tette hozzá.