Connect with us

technokrata

Gamereket a seregbe!

Smart home

Gamereket a seregbe!

Jobb katona lesz, aki sokat játszik.

Az Egyesült Államok Haditengerészeti Kutatóirodája (Office of Naval Research, ONR) által végzett felmérés arra világított rá nemrég, hogy azok a jelentkezők később sokkal jobban teljesítenek a seregben, akik előéletük során sokat játszottak a számítógéppel. Elsősorban a harcászati, „lövöldözős” programok jelentenek előnyt, nyilatkozta Ray Perez, az ONR egyik vezetője. Szerinte a gamerek 10-20 százalékkal jobbnak bizonyultak, ami az észlelést és a kognitív képességeket illeti, szemben a „normális” emberekkel. Perez egészen odáig merészkedett a kutatási eredmények értékelése során, hogy kijelentette: a videojátékok jelentős mértékben fejlesztik az észlelési képességeket és a rövidtávú memóriát. Emellett segítik a hosszabb koncentráció elérését.

Jelenleg azon dolgozik az ONR, hogy létrehozza azokat a képzési technikákat és eljárásokat, amelyek fejlesztik a harctéri teljesítményt. Mivel napjaink amerikai katonái „jelentős kihívásokkal” néznek szembe, egyre fontosabbá válik az ország vezetése számára, hogy új technikákat alkalmazzon a kiképzés során. Perez szerint a gamerek adják a legjobb választ a 21-i századi fiatalok közül a kihívások leküzdésére.

Persze mit sem érne az egész koncepció, ha a korábban monitor előtt gubbasztó delikvens tulajdonságai jelentősen romlanának azután, hogy kirángatták a négy fal közül. Az ONR azonban korai kutatási eredményeire alapozva azt állítja, hogy a gamerek jobb képességei akár két évig is „kitarthatnak”. Vagyis a gyorsabb reflexek nem kopnak el azonnal, ami azért fontos, mert átlagosan a seregbe való belépés után egy évvel kerülnek éles helyzetben szolgálatba az amerikai katonák. Mindez ráadásul kitolható azzal, ha a gamer regruta lehetőséget kap hobbijának kiélésére „munka” közben is.

Az ONR egyelőre nem tudja meghatározni, miként van behatással az agyra és hogyan fejleszti a katonák képességét, de a videojátékok kiképzés során való alkalmazása határozottan elősegíti a folyamatot. Perez elmondása szerint jelenleg vizsgálják a mobil eszközökön való képzések és virtuális környezetben való szimulációk bevezetésének lehetőségét.

A hír kapcsán említést érdemel, hogy nem ez az első játék-kísérlet, amit az USA saját hadseregén végez. Még 2002-ben írtunk először az America´s Army szoftverről, amit kifejezetten a toborzás elősegítése végett hoztak létre, és tettek ingyenesen elérhetővé az Interneten. További részletek itt.



Szólj hozzá!

További Smart home

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés