Ezzel a felvásárlással a Google a legnagyobb vetélytársának Office-üzletágát támadja. Az Office a Microsoft 20 milliárd dolláros tavalyi nyereségének 60 százalékát generálta.
A Google 2009 őszétől egyre nagyobb sebességgel vásárol fel vállalatokat. A keresőóriás elérte azt a szervezet- és cégméretet, amelyet belső innovációval már nem lehet értékelhető mértékben tovább növelni. Ilyenkor a kutatás-fejlesztés helyét egyre inkább a felkutatás-felvásárlási tevékenység veszi át – mondta Préda István, a felvásárlási tanácsadással foglalkozó MB Partners vezérigazgatója.
A DocVerse megszerzése 2001 óta a 63., de az utóbbi egy hónapban már a 4. felvásárlást jelentette a Google számára. Az Expert Reviews internetes portál szerint a keresőcég több mint 25 millió dollárt fizetett a 20 alkalmazottal és 1,5 millió dollár kockázati tőkével indított társaságért. A közelmúlt legnagyobb tranzakciója a „földimalac” névre hallgató Aardwark közösségi keresőoldal felvásárlása volt, 50 millió dollárért.
A Google a Microsofton is túltesz agresszivitásával. Míg Bill Gates volt cége egyenként darálta be versenytársait az irodai alkalmazások, a webes böngészők, a chatprogramok, a mobiltelefon-alkalmazások és az ERP-szolgáltatások területén, addig a Google sokfrontos harcmodort alkalmaz: egyszerre igyekszik lekörözni a Microsoftot (Chrom, Chrom OS), a Facebookot (Orkut, Buzz) és az Apple-t (Nexus One, Android). Ehhez képest a Microsoft részéről a Bing keresőprogram felfuttatása szánalmas erőlködésnek tűnhet.
A Google óriási erőssége a felvásárolt vállalatok villámgyors beintegrálása. Ezért várható, hogy az elkövetkező hetek, hónapok során számos további felvásárlást jelentenek majd be Mountain View-ban. Idén akár negyven szoftvercég bekebelezése sem elképzelhetetlen a felhő-informatika és internetes keresőmamut részéről – tette hozzá az MB Partners vezetője.