Connect with us

technokrata

Magyarország az okostelefonok bűvöletében

Kütyük

Magyarország az okostelefonok bűvöletében

A naponta világszerte Angry Birds népszerű mobilos játékra fordított 200 millió percnyi idő elég lenne a Wikipedia teljes frissítésére – érdekességek a nemzetközi és hazai okostelefon-világból.

A Smartmobil ’11-re idén 700-nál is több vendég látogatott ki, 83 hazai és külföldi szakmai résztvevő, féltucat kerekasztal-beszélgetés, illetve valahány meghatározó iparági szereplő jelenléte jellemezte az eseményt. A tavalyi évben iPhone vs. Android néven elsőként megrendezett és jövőkonferenciaként pozicionált esemény jogutódja idén bebizonyította, hogy az okostelefonok gyors elterjedésének gazdasági, technológia, és társadalmi hatásaival számolni kell.

A konferencián délelőtt és délután is két párhuzamos szekció várta az érdeklődőket az általános trendektől, az alkalmazásfejlesztőkön át a mobilmarketing megoldások, mobil e-kereskedelem, illetve a befektetési praktikák és lehetőségek is. Pintér Róbert, az Ipsos Online Services ügyfélkapcsolati igazgatója napindító prezentációjában hangzott el a friss kutatási adat, miszerint Magyarországon jelenleg 1,3 millió okostelefon van forgalomban (IDC), a 18-49 év közötti interneteléréssel rendelkező magyar lakosok 24%-a (Ipsos) rendelkezik ilyen eszközzel, 48% pedig gondolkodik a beszerzésén. Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese mobilszolgáltatói oldalról szintén hasonló tendenciákról számolt be előadásában. A statisztikák tükrében a hazai felhasználók több mint 72%-a már aktívan használja készülékét internetezésre.

„Az internet most zajló forradalmában az okostelefonok és a táblagépek mellett a mobilinternet játssza majd a főszerepet” – mondta el Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese – „A gyors ütemben fejlődő, kedvező áron elérhető eszközök nagy választéka, a jó minőségű szélessávú internet-hozzáférés, az alkalmazásboltok és a mobil tartalomszolgáltatás sikeres üzleti modellje, valamint az állandó online jelenlét igénye együttesen alakítják át az internethasználatot. A jövőben az okostelefonoknak is köszönhetően a mobilinternetezés ugyanolyan természetes lesz, mint ma a mobiltelefonálás. A legdemokratikusabb kommunikációs csatornaként a net a háztartások többségében és szinte minden felhasználó zsebében jelen lesz, elterjedtségét pedig a háztartásokra vetített elérés helyett az egy főre jutó internetkapcsolatok számával mérjük majd.”

Inkább játszunk
Kis Gergely, a GKIeNet ügyvezető igazgatója rávilágított a terület egyik legfőbb üzleti jelentőségére, miszerint az okostelefon használat során a felhasználók az eddig haszontalanul eltöltött időt tudják kihasználni. A hatékonyság természetesen továbbra is kérdés marad, hiszen a konferencián megtudtuk, hogy a naponta világszerte Angry Birds népszerű mobilos játékra fordított 200 millió percnyi idő elég lenne a Wikipedia teljes frissítésére. Az okostelefonozással eltöltött idő természetesen a szolgáltatóknak, az alkalmazásfejlesztőknek, és a hirdetőknek dolgozik. Utóbbi piac 2009-2015 között várhatóan megtízszereződik majd.

A Microsoft App építők szekcióban tartott előadásokból kiderült, hogy okostelefonos mobilos platformok tekintetében is folyamatos változás mutatkozik a piacon. A Symbian továbbra is tartja vezető pozícióját, a tavalyi „underdog” Android mára megelőzte az iPhone operációs rendszerét az iOS-t, illetve megérkezett az új kihívó, a Windows Mobile-t váltó Windows Phone 7, amely mellett már számos gyártó letette a voksát.

A Smartmobil ’11-en a Nokia is képviseltette magát. „Bemutattuk többek között a Nokia új kommunikátorát, a Nokia E7 okostelefont, valamint a fejlesztőknek kínált üzleti rendszerét, melynek középpontjában a Nokia alkalmazásboltja, az Ovi Áruház áll, ahol világszerte jelenleg 225 millió, és a jövőben még további 150 millió Symbian felhasználó számára tehetik elérhetővé alkalmazásaikat.” – nyilatkozta Dankovics Tamás, a Nokia üzletfejlesztési igazgatója.

A PortfoLion befektetői szekcióban fontos információkat és első kézből való tapasztalatokat hallhattak az okostelefonos területen próbálkozó vállalkozók is. A piac méretével a hozzáférhető és befektetett tőke mennyisége is nő, kérdés marad azonban, hogy esetleg egy újabb, a 2000-es évek elején tapasztalt dot.com lufiról van-e szó. Mindenesetre egyre több a sikeres próbálkozás, sőt, idén is vannak olyan hazai próbálkozások, amelyek a befektetett tőke segítségével valóban világméretű üzletté nőhetnek, mint például a LogMeIn vagy az immár okostelefonos applikáció formájában is hozzáférhető Pocket Guide városkalauz, amely fejlesztőinek a közelmúltban majd 400 millió forintos tőkeinjekcióra sikerült szert tennie.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés