Több elektronikus postafiókba, vagy a Facebookra is bejelentkezhetnek ezentúl a Yahoo portálján keresztül a netezők és a kedvenc honlapjaik tartalmáról is pillanatképet kaphatnak majd oldalon. Az átalakítás célja, hogy minél több felhasználó nyissa meg először a Yahoo oldalát, amikor fellép a világhálóra.
Bár sok elemző szerint a portálok kora lejárt és az internetezők többsége inkább a keresőoldalakon keresztül jut el azokhoz a tartalmakhoz, amik érdeklik, Rich Riley a Yahoo alelnöke meg van győződve arról, hogy az oldal továbbra is képes lesz meghatározó hely maradni a világhálón felhasználók milliói számára.
“A látogatóink többségének továbbra is a Yahoo a kezdőlapja. Egy felmérés szerint a portál angol felhasználóinak a hatvan százaléka örülne egy oldalnak, ahol összegyűjtheti és rendszerezheti az interneten található számára érdekes tartalmakat és szolgáltatásokat. Az új oldalon keresztül pedig a felhasználók könnyen nyomon követhetik majd az online életüket”- mondta el a Yahoo alelnöke a BBC-nek.
Reklámbevételek
Az átalakítástól az oldal látogatottságának és a bevételeinek a növekedését várja az amerikai cég. “A nyitólapon elhelyezett hirdetések rendkívül hatásosak lehetnek, a hirdetési helyek értékesítése pedig több millió dolláros bevételt hozhat a cégünknek egyetlen nap alatt. Az átalakítástól nem csak az egyedi látogatók számának a növekedését várjuk, hanem azt is, hogy a látogatóink több időt töltenek majd a honlapon, és gyakrabban térnek vissza”- mondja Riley.
Bár a rivális cégek szolgáltatásainak és tartalmainak megjelenése a portálon más oldalakra fogja irányítani a Yahoo látogatóinak egy részét, a cég részesül a partnereinek az általa generált forgalomából származó hirdetési bevételeiből, ami akár jelentőssé is válhat majd. A Yahoo új oldalának a béta verziójában például a brit napilapok vezető híreire mutató linkeket is elérhetnek a látogatók, és az oldal a híreket közlő honlapok internetes forgalmának a második legjelentősebb forrásává vált Angliában, amióta átalakították.
Fejlődő országok
Az amerikai cég százmillió dollárt fog az új portál népszerűsítésére fordítani. A kampány során összesen tíz országra fognak koncentrálni, és jelentős összeget áldoznak majd a fejlődő országokban, többek közt Indiában és Brazíliában lakó látogatók megnyerésére is. “Ezekből az országokból jön majd a következő egymilliárd netező” -mondta el Riley.
Az átalakítást a Yahoo januárban kinevezett új vezérigazgatója Carol Bartz irányította. Bár a cég honlapja a második leglátogatottabb oldalnak számít az Egyesült Államokban a Google keresőoldala után, a meghatározó helyzete idáig nem tette kiemelkedően jövedelmezővé a céget, amely a júniusban végződő üzleti negyedévében mindössze 141 millió dollár nyereségre tett szert, miközben a bevételei meghaladták a másfél milliárd dollárt. Az új vezető ezen a helyzeten szeretne változtatni az átalakítással, és képessé próbálja tenni az oldalt arra, hogy eséllyel vegye fel a harcot az egyre népszerűbb közösségi oldalakkal a látogatókért.