Szinte mindenkit meglepett a Wii sikere, a 2006 novemberében debütált konzol ugyanis riválisainál, az Xbox 360-nál és a Playstation 3-nál sokkal gyengébb hardverrel rendelkezett. No és egy olyan újítással, ami a fentiek ellenére meghozta a Nintendónak a sikert: a kis masinához mellékelt vezérlő alapvetően eltért az addig megszokott irányítóeszközöktől. Térbeli mozgásokat lekövető megoldásával nagy rajongói táborra tett szert a japán vállalat, ezt az eredményt pedig titkon azóta is irigyli a Sony és a Microsoft.
Utóbbi mozgásérzékelő megoldásáról, a Natalról már jó ideje lehetett olvasni; ma pedig hivatalos bejelentést is tesz Redmond az E3 játékkonferencia keretei között. A Los Angeles-i esemény előtt azonban kiderült, hogy a szórakoztató rendszer munkanevét lecserélték. A Kinect névre keresztelt mozgásérzékelő egyéb paraméterei nem változtak, továbbra is egy, a játszókra „néző” kamera képét elemzi a megoldás, és ez alapján küld információt a játéknak. Ennek köszönhetően anélkül irányíthatunk egy harcost a képernyőn, vagy golfozhatunk a digitális világban, hogy ahhoz külön, kézzelfogható vezérlőre lenne szükség.
A Kinect hivatalos bejelentésére időzítve felbukkant egy olasz reklám, melyben a Microsoft új, vékony kivitelű konzolgépet dob piacra. Ismeretes, hogy a technológia fejlődésével a játékgépek is egyre jobb paraméterekkel rendelkeznek fogyasztás és kompaktság szempontjából (a teljesítményt kompatibilitási okokból nem szokták változtatni az adott generáción belül). Ez tette lehetővé az Xbox 360 „slim” verziójának létrejöttét, mely immár alapértelmezetten 250 GB-nyi kapacitást kínál merevlemezén, illetve orvosolja az eszköz egy másik nagy hiányosságát is. Ismeretes, hogy az Xbox 360 nem rendelkezik beépített Wi-Fi modullal, szemben a PS3-mal, mely képes vezeték nélkül csatlakozni a helyi hálózathoz.
Arra pedig még a mai este fény derül, hogy a megújult konzol és a Kinect házasságát milyen új játékok fogják támogatni: a tervek szerint az E3-on a Microsoft erről is be fog számolni.