A világ egyik vezető kommunikációs vállalata, a Ketchum, harmadik alkalommal készítette el a Ketchum a Leadership Communication Monitor* felmérést, amelyben a vezetői hatékonyság, valamint az ehhez szorosan kapcsolódó kommunikációs készségek kerültek a középpontba. A kutatásban többek között arra keresték a választ, hogy hogyan ítélik meg ma a vezetőket, illetve melyek a legfontosabb vezetői kvalitások, és hogy melyek a következő évek főbb kihívásai.
A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a nők több vezetői készségben is jobb helyezést értek el, mint a férfiak. Így jobb a megítélésük olyan területeken, mint a példamutató vezetői attitűd, a nyílt és transzparens kommunikáció, a hibák elismerése valamint a hatékony motiváció. A felmérés szerint egyébként ezek azok a legfontosabb tényezők, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy valakiből jó vezető váljon. Ezen felül a kutatás arra is rávilágított, hogy egyre nagyobb az igény a sokkal „nőiesebb” vezetői stílusra.
A kutatás emellett rámutat arra is, hogy a vezetői válság még mindig tart, a vezetők kompetenciája valamint kommunikációs teljesítménye még mindig elmarad az elvárttól. A felmérés szerint a vezetők mindössze 13 százaléka vállal felelősséget a döntéseiért, 36 százalékuk pedig nem felel meg az ezen a területen velük szemben támasztott elvárásoknak. Erre kínálhat megoldást a nyílt kommunikáció, a válaszadók 74 százaléka szerint enélkül nem válhat senkiből jó vezető.
A kutatás arra is rávilágít, hogy az európai vezetők sokkal kevésbé bizakodóak, mint a többi földrészen élők. Az európai válaszadók mindössze 22 százaléka gondolja úgy, hogy a vezetők kommunikációja megfelelő hatékonyságú.
A Ketchum a világ legnagyobb kommunikációs ügynökségei közé tartozik, több mint 50 országban van jelen. Globálisan öt iparági szakterületen – márkaépítés, vállalati PR, egészségügy, élelmiszer és technológia – és néhány kiemelt egyedi programmal áll ügyfelei rendelkezésére. A hálózat kizárólagos magyarországi partnere a Live PR, amelynek ügyfelei között megtalálható az a Magyar Cukor Zrt., a MEWA, a Bujdosó Pincészet, a Pappas Autó és a Flaga.
*A Leadership Communication Monitort a Ketchum valamint az Ipsos készítette 13 országban. Az online felmérésben összesen 6.509 fő vett részt.