Az ünnepi vásárlási roham még csak most kezdődött el, de már tapasztalható, hogy a fogyasztók termékekhez, szolgáltatásokhoz és a vásárlási élményhez kapcsolódó elvárásai magasabbak, mint valaha.
A PayPal legfrissebb előrejelzése szerint a fogyasztók az ünnepi időszak alatt jelentősen megnövekedett számú online vásárlást fognak lebonyolítani, a várakozások szerint a fizetési forgalom meghaladja majd a másodpercenkénti 25.000 dollárt.
A megrendelt árucikk esetleges visszaküldéskor felmerülő magas szállítási költség ugyanakkor egyre több online fogyasztót riaszt el a vásárlástól. A PayPal és a GfK nemzetközi kutatása szerint a magyar e-vásárlók 27%-a nagyobb valószínűséggel vásárolna online, ha rendelkezésre állna az ingyenes visszaküldés lehetősége.
A PayPal felismerve ennek a tényezőnek a visszatartó erejét reagál a modern e-vásárlók fogyasztói igényekre, és a Visszaküldési Garancia funkciót a kísérleti fázisból folyamatosan elérhető szolgáltatássá változtatja. A Visszaküldési Garancia értelmében a magyar vásárlók most döntésük indoklása nélkül egyszerűen visszaküldhetik a PayPal-lel fizetett online vásárolt materiális árucikkeket, és a PayPal megtéríti a visszaküldés költségét. A Visszaküldési Garancia szolgáltatás honlapon történő aktiválása után a megtérített összeget egyszerűen a felhasználó számlájára utalják.
A magyarok leggyakrabban ruhákat és elektronikai cikkeket küldenek vissza
A PayPal statisztikái szerint a közép- és kelet- európai régió fogyasztóinak körében a visszaküldés leggyakoribb oka a megrendelt ruhadarab rossz mérete, ill. hogy a termékkel valamilyen okból nem volt tökéletesen elégedett a vásárló. A leggyakrabban visszaküldött termékek a ruhák és az elektronikai cikkek. A régió fogyasztói leggyakrabban belföldi webáruházaknak, továbbá az Egyesült Királyságba és Kínába küldenek vissza termékeket.
„A PayPal Visszaküldési Garancia szolgáltatásának köszönhetően nagyobb biztonsággal vásárolhatunk” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal-nél azon dolgozunk, hogy a vásárlás legyen egyszerű, biztonságos és gyors, továbbá, hogy a fizetési folyamat, vagy az esetleges visszaküldés a lehető legzökkenőmentesebben történjen. Mindez különösen fontos az ünnepi időszakban, amikor a fogyasztók a döbbenetes mennyiségű kedvezményes ajánlatnak köszönhetően számtalan választási lehetőséggel szembesülnek, és szeretnének védelmet élvezni, még abban a ritka esetben is, ha a termék nem felel meg az ajánlatban szerepelő leírásnak, vagy csak egész egyszerűen meggondolják magukat, és visszaküldenék az eladó félnek”
Nem megfelelő? Nem probléma
A PayPal Visszaküldési Garancia szolgáltatás ingyenes igényben vehető, egyszerű és könnyű a használata. A visszaküldési költség megtérítésének igénylése négy egyszerű lépésből áll.
- Aktiválja a szolgálatatást térítésmentesen és fizessen PayPal-lel a megvásárolni kívánt termékért.
- Az eladó fél visszaküldési szabályzatában található feltételeknek megfelelően küldje vissza a csomagot.
- A visszaküldés időpontjától 14 nap áll rendelkezésre (2017-től 30 nap), hogy a PayPal oldalán feltöltse a küldemény feladásakor kapott bescannelt bizonylatot
- A PayPal a jogosultságról kapott értesítő megküldése után 5 munkanapon belül visszatéríti az összeget számlájára
A felhasználók évente 12 visszatérítésre jogosultak egyenként maximum 9300 Ft értékben. A PayPal adatai szerint a 9300 Ft-os összeghatár a legtöbb materiális árucikk visszaküldési költségét fedezi a világ bármely részére.