Az Epson megbízásából készült kutatás az EMEA régió vállalatainál az IT és a nyomtatási technológia kezelése és használata területén számos hiányosságra világított rá. Az eredmények alapján munkavállalónként évente több mint egy munkahét kiesik az IT rendszerek és hardverek meghibásodása miatt, amely évente 497 millió eurós költséget jelent a magyarországi munkáltatóknak. Ennek közel fele a nyomtató problémákhoz köthető költség, összesen 231 millió euró.
Amíg a válaszadók visszajelzése szerint a nyomtató állásidejéből eredő problémák felelősek a napi átlag 8 perces munkaidő kiesésért, a nyomtatók szerepe továbbra is létfontosságú mind az irodai hatékonyság, mind az irodai teljesítmény szempontjából; a megkérdezettek úgy gondolják, a teljesítmény átlagosan 22%-kal csökkenne, ha nem lennének nyomtatók. Hasonlóképpen, a megkérdezettek 88%-a szerint a nyomtatás a munkája során fontos szerepet játszik. A vállalatok számára tehát hasznos volna a nyomtatóflották felülvizsgálata, hiszen a kutatás felveti, hogy sokuk nem a legjobb nyomtatási technológiával vagy gyakorlattal rendelkezik. Az EMEA régióbeli vállalati nyomtatóflották több mint fele még mindig lézernyomtató, Magyarországon ez az arány még magasabb, 74%. Ennek köszönhetően ezek a vállalatok jelentős mértékű, az üzleti tintasugaras technológia által biztosított karbantartási, teljesítménybeli és pénzügyi előnytől esnek el.
Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője úgy fogalmazott:
„A tintasugaras technológia nyújtotta megtakarítás és környezeti előnyök tudatában nem csoda, ha az üzleti tintasugaras nyomtatók komoly veszélyt jelentenek a lézernyomtatókra nézve. Azonban számtalan vállalat továbbra sem él ezekkel a lehetőségekkel, valószínűleg a régi eszközparknak köszönhetően, vagy azért, mert a tintasugaras nyomtatás előnyei számukra kevésbé ismertek.”
A kutatás rámutat, hogy a vállalatok alig több mint fele vezet be új IT megoldást a stratégiai döntés részeként, a kereskedelmi vezető szerint ez azt feltételezi, hogy 44% nincs tisztában a megfelelő technológia a cégek teljesítményére és működésére gyakorolt hatásával. Például, a japán gyártó RIPS (cserélhető tintacsomag-rendszerű) üzleti nyomtatóinak esetében a karbantartási problémák száma akár 100%-kal csökkenhet a lézeres készülékekhez képest.
A karbantartási- és az állásidőn túl további munkaidő vész el azzal, hogy a munkavállalóknak átlagosan 9,4 méteres távolságot kell megtenniük a hozzájuk legközelebb eső nyomtatóig a nyomtatók elosztása miatt. Ez azt mutatja, hogy számos vállalat a mai napig a hagyományos központosított nyomtatóflotta modellt alkalmazza. A távolság ez esetben megsokszorozódik, hiszen a megkérdezettek naponta átlagosan 16 alkalommal nyomtatnak, azonban a probléma a decentralizált nyomtatási modell segítségével könnyen orvosolható.
„A központosított nyomtatási modell nem minden vállalat számára ideális és egyértelmű korlátai vannak. A modern munkahelyek és a kisebb munkacsoportok sokkal inkább azt a rugalmasságot igénylik, amelyet a decentralizált nyomtatási modell nyújt, hiszen ez csökkenti a munkahelyi frusztrációt, valamint a munkaterület elhagyásával járó, a nyomatok összeszedésével összefüggésben álló időkiesést. Ezek a tényezők befolyásolják a munkavállaló motivációját és teljesítményét, és végső soron a vállalat hatékonyságát, azaz a nyomtatótípus vagy a flottastruktúra apró változtatásai lényegi különbségként jelentkeznek majd.”
– teszi hozzá Fábián Miklós.
Az Epson azért fejlesztette ki a RIPS nyomtatókat, hogy a vállalatok a decentralizált nyomtatóflotta kényelmét a központosított modell kiszámítható költségeinek előnyeivel tudják kihasználni. Továbbá, az üzleti tintasugaras nyomtatók takarékos és a környezetkímélő megoldásokat biztosítanak, hiszen a lézernyomtatókhoz képest a nyomtatási kiadások 50%-kal alacsonyabbak, továbbá az energiafogyasztás, valamint a hulladékmennyiség akár 96%-kal, illetve 94%-kal csökkenthető. A menedzselt nyomtatási szolgáltatásoknak köszönhetően a szervezetek még hatékonyabban követhetik nyomon irodai kiadásaikat és a nyomatmennyiséget.