Jelentős mérföldkövet jelent a kárrendezési folyamat digitalizálásában az új E-kárbejelentő alkalmazás, amely a hagyományos „kék-sárga” nyomtatvánnyal egyenértékű, azonban pontosabb, szakszerűbb, gyorsabb és teljesen papírmentes kárrendezési folyamatot tesz lehetővé a kötelező gépjármű- felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelek számára. Az applikáció online, illetve okostelefonról Android és iOS operációs rendszereken is elérhető.
Gépjárműbalesetet követően sok múlik a kék-sárga színű baleseti bejelentő pontos kitöltésén, mivel a biztosítók többek között az ott megadott adatok, leírás és vázlatrajz alapján döntik el, hogy ki volt a felelős a balesetért. Azon ügyfeleinknek, akik a papíralapú baleseti bejelentő helyett az E-kárbejelentőt használják, a káreseményt követően nem kell jelentkezniük a biztosítójuknál, hiszen az adatok kitöltése, és a felek aláírása után a bejelentés automatikusan jut el a MABISZ-hoz majd utána a károkozó biztosítójához, így az Allianzhoz is.
„Az utóbbi éveket tekintve jelentős mértékben megnőtt azon ügyfeleink száma, akik az online lehetőségeket kihasználva, a digitális csatornákat részesítik előnyben. Bízom benne, hogy elégedettek lesznek, hogy néhány érintéssel még a korábbinál is gyorsabban és egyszerűbben intézhetik kárbejelentésüket okos eszközeikről.”
– mondta Kisbenedek Péter az Allianz Hungária Zrt. elnök- vezérigazgatója, valamint a MABISZ digitalizációs projektjének szakmai szponzora.
„A gyorsabb kgfb kárbejelentés és kárügyintézés előnyeit sokan megtapasztalhatják az E-kárbejelentő applikáció segítségével, hiszen mind díjbevétel, mind szerződésszám tekintetében piacvezetők vagyunk a hazai biztosítási piacon, így az Allianz ügyfelei fogják legnagyobb számban használni az új kgfb kárbejelentési csatornát. Ügyfélállományunk és piaci részesedésünk dinamikusan bővül, a kgfb-ből számazó díjbevételünk 2017-ben meghaladta a 36 milliárd forintot, és így a teljes piac közel 25 százalékát tudhattuk magunkénak.”
– tette hozzá Kisbenedek Péter.
„A fejlesztés szoros együttműködést igényelt a tagbiztosítóktól, a projektben több mint száz biztosítási szakember dolgozott termék, kárrendezési, jogi és IT területekről. A fejlesztési folyamat során a MABISZ, valamint a munkában kiemelkedő részt vállaló szakembereink az ügyfelek érdekeit maximálisan szem előtt tartották.„
– mondta Nikovics Éva, az Allianz Hungária Zrt. HR és Digitalizációért felelős igazgatója, az E-kárbejelentő projekt operatív vezetője.
„Az alkalmazásba mindent beépítettük, ami a gyorsabb, pontosabb és egyszerűbb kgfb kárbejelentést és ügyintézést szolgálja. Meg lehet többek közt adni például a kárszakértés földrajzi helyét is, ahol a kárszakértő szükség szerint személyesen elvégzi a gépjármű kárfelmérését. További előnyök közé tartozik az is, hogy a digitálisan beérkező kárbejelentéseket az Allianz Call Centere kiemelten kezeli.”
– tette hozzá Nikovics Éva, akit a MABISZ az év végén szakmai díjjal is kitüntetett a projekt megvalósulásában vállalt szerepéért. Az Allianz kgfb szerződéssel rendelkező ügyfelei a következő hetekben elektronikusan kapják meg a biztosított gépjármű adatait tartalmazó egyedi QR kódjukat, amelyet beolvasva az E-kárbejelentő alkalmazásba, digitálisan előtölthetik az ügyféladataikat, ezzel is egyszerűsítve a kárbejelentést.