Connect with us

technokrata

Az online fenyegetések egyre inkább offline fenyegetésekké válnak

Adatvédelem

Az online fenyegetések egyre inkább offline fenyegetésekké válnak

Az online fenyegetések egyre inkább offline fenyegetésekké válnak

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentése az online és a valódi világ közötti határ elmosódását vizsgálta

Az online tevékenység fizikai megjelenése a személyes fenyegetettség, az egészségügy, illetve a pénzügyi műveletekkel kapcsolatos területeken figyelhető meg a legjobban.

 

A megkérdezett internetfelhasználók majdnem fele szerint az online eredetű személyes, pénzügyi és egészségügyi veszélyek könnyen utat találhatnak maguknak a fizikai világba. A megkérdezettek másik fele viszont még mindig egy hagyományosabbnak mondható veszélyérzettel rendelkezik, így nem lát kapcsolatot az online és a fizikai világbeli fenyegetések között.

Bár a jelentésből az derül ki, hogy öt internetfelhasználóból három nem érzi irányítása alatt saját biztonságát, arra is rávilágított, hogy a biztonságérzetre komoly hatással van, hogy az adott felhasználó több védelmi intézkedést is alkalmaz-e. A kutatás egy másik érdekes eredménye ezzel kapcsolatban, hogy éppen azok érzik magukat a legnagyobb biztonságban, akik egyébként a legnagyobb számú fenyegetésnek vannak kitéve. Nem elég tehát egyszerűen csak a fenyegetettség miatti aggodalmakat kezelni; arra kell összpontosítani, hogy segítsük azokat, akik kevésbé urai a helyzetnek.

A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a magukat nagyobb biztonságban érző fogyasztók könnyebben rábízzák személyes adataik védelmét egyes szervezetekre, és hogy a fogyasztóknak leginkább azokon a területeken van szükségük támogatásra, amelyek az online személyiséglopás megakadályozására, valamint a pénzügyi információk, és személyes kontakt adatok online biztosítására vonatkoznak. Az online és offline fenyegetések összemosódásával a mindkét területre kiterjedő védelmi megoldások egyre fontosabbá válnak.

 

A mobilszolgáltatók egyedi piaci helyzete

A fogyasztóknak nyújtott közvetlen segítség szempontjából a mobilszolgáltatók egyedi helyzetben lehetnek, hiszen online és – a fizikai világbeli üzlethelyiségeiknek köszönhetően – offline is jelen vannak, ráadásul segélyvonalaik révén éjjel-nappal elérhetőek. Az operációs rendszerek szolgáltatóival, az alkalmazás szolgáltatókkal és más olyan szolgáltatókkal ellentétben, akik korlátozott mértékben lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal, a mobilszolgáltatók folyamatosan kapcsolatban állnak velük.

 

A kutatás módszertana

A jelentés megállapításai világszerte elvégzett 27 668 személyes és online interjúból összegyűjtött adatokon alapszanak; az interjúkat 15 és 69 év közötti internetfelhasználókkal készítették 2016 júliusa és szeptembere között.

Az Ericsson ConsumerLab egyedi betekintést kínál a piaci és fogyasztói trendekbe. Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az emberi viselkedések és értékek tanulmányozásában, beleértve azt is, ahogy az IKT-termékekkel  és -szolgáltatásokkal kapcsolatosan gondolkodnak és cselekszenek.

További Adatvédelem

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés