A Nokia becslései szerint 2002-ben világszerte 420-440 millió mobilkészüléket adnak majd el, amely 10-15 százalékos évi piaci növekedésnek felel meg. A vállalat várakozásai szerint 2002-től kezdve a piac éves növekedésének mértéke meghaladja majd a 10 százalékot. A Nokia áttekintette a 2001. év teljes piaci volumenére vonatkozó számításait, mely a vállalat jelenlegi álláspontja szerint a becslések alapján a mintegy 105-110 millió készülék 2001. utolsó negyedévi eladásával eléri a közel 380 milliót.
Az előfizetők számának globális növekedésével kapcsolatban a vállalat a jövő év első felében továbbra is egy milliárd mobiltelefon-előfizetőre, 2005-re pedig másfél milliárd ügyfélre számít.
Az új termékek és kategóriák jövő évi, küszöbön álló bemutatásával a Nokia elkötelezett a mobiltelefonok piacán megszerzett vezető szerepének további megerősítése mellett, és ismét hangot adott azon törekvésének, hogy hosszútávon 40 százalékos piaci részesedést szerezzen. A vállalatvezetés újra leszögezte a két üzemmódú GSM / WCDMA 3G készülékek 2002 második félévében kezdődő szállítása mellett vállalt elkötelezettségét. A vállalat elképzelései szerint 2003-ban a 3G telefonok eladása az összes mobiltelefon-eladás mintegy 10 százalékát képviseli majd.
November folyamán a Nokia összesen kilenc új terméket dobott piacra: hat mobiltelefont, köztük a Nokia első képes telefonját, három, kifejezetten a leggyorsabban növekvő távol-keleti piacra tervezett készüléket, valamint három Bluetooth tartozékot.
A Nokia becslése szerint 2002 folyamán a mobilhálózati infrastruktúra általános piaca változatlan marad, illetve kismértékben növekszik. Azonban az amerikai kontinens szolgáltatóinak TDMA-ról GSM/EDGE-re való átállása, valamint Japán és Korea WCDMA-csatlakozása révén a Nokia saját piacának több mint 10 százalékos jövő évi bővülésére számít.
A Nokia a GSM piacon megszerzett, jelenleg körülbelül 30 százalékos részesedést jelentő pozíciójának további erősítésére törekszik. A 2002. folyamán a Nokia mintegy 100 ezer 3G WCDMA berendezés szállításával a vállalat a WCDMA piac 35 százalékának megszerzését tűzte ki célul, mellyel a piac elsőszámú szállítójává válna.
A Nokia vezetősége a befektetők előtt a nyílt szabványokon alapuló szolgáltatás-platformok létrehozása mellett vállalt iparági elkötelezettség jelentősségét hangsúlyozta. A vállalatvezetés a Nokia mobilszoftverekkel kapcsolatos stratégiájáról is beszámolt, mely szerint a vállalat mobilterminál platformjait és kliens szoftverkomponenseit licensz-megállapodások keretében más készülékforgalmazók rendelkezésére bocsátja. A kialakulóban lévő szabványosított szolgáltatási platformok nyújtotta előnyökből kiindulva a Nokia becslései szerint a mobilszolgáltatások világpiaci értéke idén eléri a 385 milliárd US dollárt, 2006-ra pedig mintegy 810 milliárd US dollárra nő.
A vállalatvezetés további információval szolgált a jelenleg körülbelül tíz millió tagot számláló Club Nokiáról. A Nokia várakozásai szerint 2004-re a Club Nokia aktív tagjainak száma eléri a közel 50 milliót. A vállalat a Club Nokia 2004. évi bevételeit 1 milliárd euróra becsüli.
A vállalat az alábbiak szerint látja a jövő év egyes negyedéveinek alakulását: enyhén negatív bevétel-növekedés az első negyedévben, majd kétszámjegyű, alacsonyabb bevétel-növekedés a második negyedév folyamán, mely legkésőbb az utolsó három hónapban 25-35 százalékos növekedéssé gyorsul. A Nokia várakozásai szerint az egész évet tekintve 2002-ben a vállalat infrastruktúra- és mobiltelefon üzletága egyaránt mintegy 15 százalékos eladás-növekedést ér el.
A Nokia Networks pro forma üzemi nyeresége a becslések szerint 2002 első félévének 10 százalékos értékéről a második félévben 15 százalék körüli értékére nő, míg a Nokia Mobile Phones üzemi nyeresége 2002-ben végig 15-19 százalék között marad. A Nokia Ventures Organisation 2002-re mintegy 200 millió eurós pro forma veszteséget vár.
A Nokia a folyamatos nyereségesség és a hatékony nettó működőtőke-kezelés miatt 2002 folyamán egészséges üzemi cash-flowra számít.