Connect with us

technokrata

Dotkom

100 éves a 3M

A St. Paul-i RiverCentre-ben, mintegy 4.000 részvényes jelenlétében megtartott éves közgyűlésével megkezdte fennállása 100. évfordulójának ünneplését a 3M.

[Sajtóközlemény] „Tisztelgünk a 3M munkatársainak az utóbbi évszázad során elért eredményei előtt”- nyilatkozta W. James McNerney, Jr., a 3M elnök-vezérigazgatója, aki megjegyezte, hogy a 3M sikertörténete egyben egy még gyümölcsözőbb jövő alapja is.

„Büszkék vagyunk a múltunkra, és még lelkesebben várjuk a jövőt. A 3M munkatársainak jelenlegi generációja szilárdan elhatározta, hogy a mögöttünk hagyott évszázad újításainak legjavát felhasználva elősegíti a vállalat további fejlődését, fokozott növekedést, és kiemelt teljesítményt nyújt a jövőben.” – mondta McNerney.

A 3M-et 1902-ben, a Minnesota állambeli Two Harbors-ban alapították. Öt üzletember elhatározta, hogy köszörűkövek gyártásához szemcsés anyagok bányászatába kezd. A készletek azonban csekély értékűnek bizonyultak, s ekkor az újonnan létrejött Minnesota Mining and Manufacturing Company a közeli Duluth-ba költözött, hogy ott a csiszolópapírokkal foglalkozzon, majd 1910-ben St. Paulba helyezte át székhelyét.

Sok éves küzdelem után 1937-ben megalakult a Központi Kutató Laboratórium, melynek célja olyan technológiák kutatása, melyek hosszú távú lehetőségeket biztosítanak. Ez az intézkedés vezetett olyan áttörésekhez, mint a fényvisszaverő fóliák használatával kifejlesztett autópálya táblák és jelzők.

A szórakoztatóipar fellendítésében is nagy szerepe volt a 3M-nek, ugyanis a 3MTM Sound Tape termékükkel megkönnyíthették mind az előadók, mind a rajongók munkáját. A termék kifejlesztésénél a világhírű előadó, Bing Crosby is közreműködött a 3M szakembereivel. A 3M kifejlesztette a ragasztó felületű sebkötözőt, mely termék sikerei a 3M piaci részesedését megnövelték az egészségügyben.

Az 1950-es években a 3M vezette be a Thermo-Fax™ hőpapíros másolóeljárást, a Scotchgard™ szövetvédőt, a videokazettát, a Scotch-Brite® tisztítópárnákat, valamint számos új elektromechanikai terméket. Ezeket az 1960-as években a szárazezüst mikrofilm, különböző fényképészeti termékek, a szénmentes indigópapír, írásvetítő-rendszerek, valamint az orvosi és fogászati termékek gyorsan növekvő kínálata követte.

Az 1970-es és ’80-es évek során a 3M munkatársai folyamatosan új lehetőségeket kerestek a fogyasztói igények minél teljesebb kielégítésére. Az innovatív, új termékek automatikusan részeivé váltak a termékpalettának: eldobható pelenkák, biztonsági monitorszűrők, új fogászati tömőanyagok, épületfenntartási tisztítószerek, könyvtári lopásgátló rendszer, és még sorolhatnánk. Tehát a cég profilja és termékskálája egyre bővült, miközben a vállalat a világ szinte minden országába eljutott.

Az 1990-es években évi 15 milliárd dollárt meghaladó új forgalmi rekordot állított fel, árbevételének kb. 30%-a az utóbbi négy évben megalkotott termékekből származik. A 3M nem arra törekszik, hogy néhány piacon domináns szerepet érjen el, hanem sok olyan területen kíván jelen lenni, ahol az alaptechnológiái segítségével jelentős teljesítményt nyújthat – ennek köszönheti fejlődését.

Az újítások évszázadát felelevenítve azokat az értékeket és újító szellemiséget ünneplik a 3M munkatársai világszerte, melyek páratlanná teszik a céget. A 3M eredményei alapján méltán lehet büszke múltjára, és számos további újítást várhat a jövőtől. A 3M vállalati kultúrája nagyrészt az előző elnök, William L. McKnight által meghatározott alapelvekre épül. McKnight hite szerint „a tévedéseket destruktívan kritizáló vezetés a kezdeményezőkészség halálához vezet. Ha tovább szeretnénk fejlődni, akkor létfontosságú, hogy sok kezdeményező munkatársunk legyen.” Ennek a fejlődésnek köszönhető, hogy a 3M a XXI. században is megőrizte vezető helyét.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés