Connect with us

technokrata

Synergon Officium: Üzleti Infrastruktúra-szolgáltatás a Synergontól

Dotkom

Synergon Officium: Üzleti Infrastruktúra-szolgáltatás a Synergontól

A Synergon Informatika Rt. új üzleti konstrukciót alakított ki közepes és gyorsan növekvő kisvállalkozások informatikai beruházási problémáinak megoldására.

A modell bevezetésével a Synergon célja, hogy – a beruházási eszközeiket optimálisan, az alaptevékenységükbe fektető – vállalkozások havi fix előfizetés formájában juthassanak hozzá a hatékonyság szempontjából létfontosságú magas színvonalú üzleti infrastruktúrához.

A szolgáltatás keretében a Synergon – partnereivel a Cisco Systems-szel, a HP-vel és a Microsofttal együttműködve – kialakítja a vállalkozások meglévő IT és kommunikációs eszközeit, és költséghatékonyan üzemelteti az ügyfelek rendszereit, olyan flexibilis, nagy megbízhatóságú és biztonságos technológiákkal melyek eddig csak nagyvállalatok számára voltak hozzáférhetőek.

Az új szolgáltatási modell az ügyfelek számára egyenletesen eloszló, tervezhető költségeket és a vállalkozás folyamatait hatékonyan támogató informatikai és kommunikációs hátteret jelent – mindez informatikai szakemberek alkalmazása és nagyobb beruházások nélkül.

A stratégia céljainak megfelelően a Synergon folyamatosan nagyobb hangsúlyt helyez a szolgáltatásokra, ahol a hozzáadott érték alapvetően kompetenciából, emberi erőforrásokból termelődik. A Synergon a nemzetközi cégek által determinált nagyvállalati szegmensben speciális kompetencia-bázisú üzleti megoldásszállító szerepet akar betölteni, míg a közepes- és kisvállalatok számára az üzleti infrastruktúraszolgáltató szeretne lenni.

A hazai informatikai piacon a közepes- és kisvállalatoknál számottevő fejlődés várható. A szegmens a egyik fontos jellemzője az alultőkésítettség, a működő tőke viszonylag szűkös rendelkezésre állása, ugyanakkor a növekvő piaci verseny miatt a előtérbe kerül a tőke optimális, az alaptevékenységre fókuszáló, felhasználása. A pénzügyi problémákon túl tevékenységük másik ismertetője, hogy informatikai rendszerük fejlesztésre szorul, mely költséges és a gyorsan változó technológia miatt a szükségesnél nagyobb figyelmet kap, ugyanakkor az info-kommunikációs eszközök hatékonysága befolyásolja a piaci versenyképességüket. A Synergon erre alapozva dolgozta ki azt az üzleti infrastruktúraszolgáltatást, melyet beruházási igény nélkül, előfizetéses alapon nyújt.

Az üzleti modell bevezetésében kritikus lépés a piac bizalmának megszerzése, ugyanis a külső szolgáltató iránti bizalom ma Magyarországon nagyon alacsony szintű.

Hogy mit is jelent valójában a Synergon Officium? Az infrastruktúraszolgáltatás egy standardizált szolgáltatás, melyben garantáltan együttműködő domináns technológiák adják a standardizált szolgáltatási elemeket. A szerződéses metódus az, egyre elterjedtebb, nemzetközi gyakorlatnak megfelelően SLA (Service Level Agreement – szolgáltatási színvonal menedzsment) struktúrában valósul meg. A technológia és a kiszolgálás folyamata nem egy ügyfélhez kötött, hanem az összes ügyfélre egyformán működik.

A szerződés formája miatt a szolgáltatás mértékének igénybe vétele az ügyfél kívánságai szerint történik. Nem csak egy vállalkozás egész informatikai rendszerére szólhat a szolgáltatási szerződés, hanem részeire is. Mindez bármikor egyszerűen, a szerződés egy újabb melléklettével (elektronikusan) bővíthető.

A rendszer előnye a standard folyamatok miatt, hogy a Synergon költséghatékonyan tudja kiszolgálni az ügyfeleket. További előny, hogy jelentős mértékben javul a kiszolgálás minősége is, s mindezt beruházás nélkül érhetik el a vállalkozások.

Így a vállalat a potenciális megrendelővel közösen alakítják ki az igényeknek megfelelő informatikai infrastruktúrát. A Cisco Systems integrált hang- s adatforgalmat biztosító hálózati kommunikációs eszközei, a Microsoft operációs és felhasználói szoftverrendszerei és a HP hardver alapú megoldásai révén a korábban csak nagyvállalatok számára elérhető technológiai színvonal a közép- és kisvállalkozások számára is rendelkezésre áll.

A szolgáltatás külön kezeli a front office, a back office és a kommunikációs rendszereket, de az ajánlatnak része a távfelügyelet, a távmenedzselés, a szoftverlicencelés megoldása, vagy akár a távközlési szolgáltatások üzemeltetése is – hiszen az adat- és hang kommunikáció ma már szinte elválaszthatatlan. A Synergon a szolgáltatás biztosításához nagyon szigorú szolgáltatási színvonal-garanciát vállal. A megvalósított üzleti infrastruktúra méretétől függően a Synergon kihelyezett szakembert biztosít, aki a vállalkozásnál állandó támogatást nyújt. Kisebb méretű rendszerek esetében a Synergon egy kijelölt szakembere megosztott erőforrásként közvetlenül szolgál ki több vállalkozást.

A Synergon a szolgáltatás konstrukciója lévén egy középvállalat teljes informatikai struktúráját képes biztosítani, ráépítve szolgáltatásait. A konstrukció révén a megrendelőnek nem csak a beruházással, de az üzemetetéssel, a rendszergazdák felvételével és felügyeletével, a hibaelhárítással, az adatmentéssel, a szoftverek licencelésével sem kell foglalkoznia, szabadon koncentrálhat a fő tevékenységére.

A Synergon Officium előnyei az ügyfélnél az előfizetéses konstrukció, mely révén az ügyfél optimálisan használhatja fel működő tőkéjét, azt saját, profittermelő tevékenységébe fektetve. Azáltal, hogy a Synergon átvállalja a rendszer felügyeltét, az ügyfél világszínvonalú – Cisco, HP, Microsoft – technológiára alapozott infrastruktúrára tesz szert, amellett pedig egyben megoldja annak humán oldalát is. A Synergon a szolgáltatásokat optimálisabb fajlagos költséggel tudja biztosítani ügyfelei számára, mely a méretgazdaságossági előnyökből származik.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés