A Xerox a harmadik negyedévre 5 cent részvényenkénti hozamot jelentett, amely tartalmazza az átstrukturálásból származó a részvényenkénti 6 centes költséget is. 2002 harmadik negyedévének eredményei 10 százalékos javulást mutatnak az elmúlt év harmadik negyedévéhez képest, ami a társaság stratégiájának – melynek célja az üzleti tevékenység jelentős mértékű megerősítése – hatékony megvalósítását tükrözi.
“Az árrés növekszik, a költségek csökkennek, és a Xerox karcsúsított üzleti modellje folyamatos nyereségességet, valamint erőteljes működéshez szükséges likvid források képződését eredményezi” – mondta Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója. “Megerősített operációink és magas szintű kínálatunk révén sikerül megnyerjük vásárlóink bizalmát, egyúttal a számunkra fontos piacokon megtámadjuk versenytársaink részesedéseit, így értéket teremtünk részvényeseink számára.”
A működési eredmények javulása 42 százalékos bruttó árrést eredményezett, ami az előző év azonos időszakához képest 4,4 százalékpontos növekedést jelent. Az értékesítési, adminisztratív és általános költségek 152 millió dollárral, azaz 13 százalékkal csökkentek 2001 harmadik negyedéve óta.
A társaság folytatta a működésből származó pénzbevételek jelentős növelését, így 611 millió dollár működési cash flow-t jelentett a harmadik negyedévre. A szeptember végi állapot szerint a Xerox likvid forrása világviszonylatban 2,3 milliárd dollár volt.
A pénzügyi hírekben a társaság jelezte a hét elején tett bejelentésében, hogy a General Electric Vendor Financial Services fogja finanszírozni a Xerox lízingből származó követeléseit az Egyesült Államokban, hitelnyújtás helyett havi értékpapír kibocsátással új lízing szerződések alapján. Az érvényben lévő megállapodás szerint a GE a Xerox számára az Egyesült Államokban maximum 5 milliárd dollár finanszírozási keretet biztosít a kintlévőségekre, a megállapodás nyolcéves futamidejére.
A Xerox 3,8 milliárd dollár összbevételt jelentett a harmadik negyedévben, ami 6 százalékos csökkenést jelent éves szinten. A harmadik negyedévi bevételcsökkenés mintegy 50 százaléka annak tudható be, hogy az elmúlt évben a társaság kivonult a kis irodáknak és otthoni munkahelyeknek szánt berendezések kiskereskedelmi üzletágából, valamint csökkentette tevékenységi köreit a fejlődő piacokon.
A harmadik negyedévi eredmények negyedévről negyedévre százalékpontokban mérhető javulást tükröznek: ebben az évben a társaság alaptevékenységének számító irodai és termelési üzletágakban történt jelentős növekedés, ami az új termékek célpiacokon történő bevezetéséből ered. Szintén nyereség származott az irodai színes és fekete-fehér multifunkciós berendezések, valamint a termelési célokat szolgáló színes berendezések értékesítéséből is.
“Ahhoz nem fér kétség, hogy a Xerox-technológia a legjobb az ágazatban. Ezt az előnyt tovább fokozza szolgáltatásaink és megoldásaink gazdag választéka, amely megadja ügyfeleink számára azt a többletértéket, amelyre minden vállalatnak szüksége van” – mondta Mulcahy. “A harmadik negyedévben kezdtek kézzelfoghatóvá válni technológiai beruházásaink eredményei, amihez az idén indított termékek iránt a fokozott vevői igény társult, beleértve a Document Centre 500 sorozatot, a Phaser színes nyomtatók kibővített sorát, valamint a DocuColor 1632, 2240 és 6060 berendezéseket.”
Mulcahy hozzátette, hogy a Xerox továbbra is megteszi a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a piac legfontosabb területeit versenyképes technológiai ajánlatokkal bombázza – itt hívta fel a figyelmet a Xerox 1010 október 22-én történt piaci bevezetésére, ami a társaság legutóbbi belépője a nagyteljesítményű digitális nyomdaipari technológiák piacára. A 101 oldal percenkénti teljesítményű rendszer egy önálló digitális másoló, amely továbbfejleszthető hálózati nyomtatóvá, a saját szegmensében a legkevésbé költséges és a legfejlettebb termék.
A Xerox-technológiák iránti növekvő kereslet bizonyítékaképpen a társaság kiemelt néhány aktuális szerződést. Ezek vagy új üzletkötések vagy megújított szerződések, de mindenképpen a versenytársak megszorítását célozzák. A Microsoft további 3 évre megbízta a Xerox-ot szolgáltatások és dokumentum-feldolgozási megoldások menedzselésével 38 millió dollár értékben. A Microsoft új értékesítési programja keretében a Xerox, mint elsődleges szállító, irodai berendezéseket szállít majd, többek között Document Center-eket, Phaser nyomtatókat és egyéb termékeket. Év végéig több, mint 2 millió dollár értékű termék eladása várható.
A Latham & Watkins, egy nagy globális jogi cég, 110 konkurens terméket cserélt le a Xerox multifunkciós, digitális Document Centre termékeire. A Xerox új és kibővített szerződéseket kötött nagy bér- és kereskedelmi nyomdákkal, beleértve az Office Depot-val és a Kinko’s-szal kötött megállapodásokat több, mint 3.000 termék cseréjére a következő 18 hónap során. A Dow Chemical Company felkérte a Xerox-ot, hogy fejlesszen ki egy digitális képalkotási megoldást, amely segít kiküszöbölni a legkülönfélébb anyagok többszörös jelenlétét. Minthogy a Xerox készített egy olyan adatbázist, amely magában foglalja a Dow kísérleti anyagait 1937-ig visszamenőleg, a Dow kutatóinak és stratégiai partnereinek a hozzáférési lehetősége megnégyszereződött.
Az alkalmazotti létszám világviszonylatban 1.600 fővel csökkent a harmadik negyedévben, ahogy a társaság további költségcsökkentési lehetőségeket igyekezett kihasználni. A jelenlegi alkalmazottak száma 69.900 fő.
A kutatási és fejlesztési ráfordítások a bevétel 6 százalékát teszik ki azt igazolva, hogy a Xerox elkötelezte magát az innováció három fő piacán: az irodai, a termelési és a szolgáltatási szegmensekben.
A negyedik negyedévről szólva Mulcahy megjegyezte, “Miközben várható, hogy a gazdasági bizonytalanság továbbra is évről évre hatással lesz bevételeinkre, a negyedik negyedévben az összes árbevétel továbbra is pozitív tendenciát mutat, a nagyrészt újonnan bevezetett termékek értékesítésének köszönhetően. Üzleti modellünk továbbfejlesztése javítani fogja mérleg szerinti eredményünket és biztosítja a nyereséges működést egész évre.”