A Scala Business Solutions továbbra is tartja célkitűzését: 2002. szeptember 30-án immár a nyolcadik negyedévben produkált pozitív üzleti eredményt – a nettó eredmény tekintetében is a hetedik nyereséges negyedévet zárta a cég.
A 2002. év harmadik negyedévének eredményeit az alábbi mutatók is igazolják – az egyes mutatók mellett az előző év hasonló időszakához mért növekedés olvasható.
– Részvényenként 0,04 USD nyereség – 33 százalékos növekedés;
– 801 ezer USD adózott eredmény – 33 százalékos növekedés;
– 18,4 millió USD pénzeszköz-egyenleg – 142 százalékos növekedés;
– 18,1 millió USD összbevétel – 9,5 százalékos növekedés;
A kollaboratív ERP-rendszereket szállító cég licenc- és karbantartási bevételei 12,3 százalékkal nőttek az előző év azonos negyedévéhez képest, s az 5,8 millió USD-nyi licencértékesítés is lényegében szinten maradt: 0,6 százalékkal kevesebb, mint 2001 harmadik negyedévében.
A licencüzletek megnőttek az idei év második negyedévéhez képest: a 9,4 százalékkal magasabb forgalom a második negyedévben megkezdett megállapodások lezárásának, valamint az új értékesítések eredménye.
A karbantartásból származó bevétel továbbra is erős növekedést mutat, 24 százalékkal, 7,9 millió USD-re nőtt 2001 harmadik negyedévéhez képest. A konzultációs bevétel változatlanul 4,2 millió dollár, amely a tavaly bevezetett program eredményét tükrözi – a Scala célja, hogy a konzultáció maradjon szinten, és a cég partnerei által biztosított szolgáltatásként növekedjen.
Épp ennek eredményeként a globális partnerhálózat 2002. januárjától októberig 108 tagról 142 cégre bővült – ez 31 százalékos növekedés.
„Az értékesítés tartósan magas szintje azt jelzi, hogy a cégek elkezdték informatikai rendszereik lecserélését és egyre nagyobb számban készülnek fel az online üzletmenetre” – mondta Mike Burdett, a Scala vezérigazgatója. „Az iScala kollaboratív ERP terméksort kifejezetten a kollaboratív kereskedelemhez készítettük. Nagy örömmel halljuk, hogy a harmadik negyedév végére az iScala szoftvert használó és üzleti stratégiájukat tovább finomító globális cégek száma közel 60-ra nőtt. Újra és újra igazolva látjuk, hogy helyes volt a döntésünk, hogy átálljunk a kollaboratív ERP-re.”
Az iScala szoftver eladásai tovább javították a pénzeszköz-állományt, amely 18,4 millió USD-re, az előző év azonos negyedévének 7,6 millió dollárjához képest 142 százalékkal magasabbra nőtt és lehetővé tette, hogy a cég korábban, már októberben kamatostul visszafizesse a Great Plains-től felvett kölcsönt (6,1 millió USD). A követelések kezelése szintén tovább javult: a vevőkövetelések átlagos lejárata (DSO=Day Sales Outstanding) 2002 harmadik negyedévének végére tovább csökkent, 45 napra.
David Cairns pénzügyi igazgató így nyilatkozott: „A nagyobb bevételeket és a javuló nyereséget részben ellensúlyozták a 2001 harmadik negyedévénél mintegy 800 ezer dollárral magasabb általános és adminisztrációs költségek. Ezek egy része olyan költség, amelyeket a potenciális egyszeri projektek fedezésére tettünk félre; azonban ez nem érinti a lényegi költségtrendeket.”
A Scala 2002-ben arra koncentrált, hogy kiforrott üzleti stratégiáját a piacon érvényesítse; s ezt erősítette az iScala 2.1 – a következő generációs kollaboratív ERP platform – májusi kibocsátása. Az új rendszert már használó cégektől rendkívül pozitív visszajelzések érkeznek, így a Scala a K+F területen dolgozó alkalmazottainak számát 20 százalékkal növelte, hogy az iScala funkcionalitását gyorsabban piacra vihesse a növekvő vásárlói igényeknek megfelelően.
Kilátások az év végéig
„Ügyfeleink azt állítják, hogy pontosan a megfelelő termékeket kínáljuk a globális műveletek költséghatékony szabványosításához és hisszük, hogy fontos a kollaboratív technológia továbbfejlesztésére koncentrálnunk” – nyilatkozta Burdett. „Mindig is azt mondtuk, hogy célunk a nyereségesség elérése minden negyedévben; ezt meg is tettük és biztosak vagyunk benne, hogy továbbra is így fog történni. A további K+F befektetésekkel reméljük, hogy maximális mértékben kihasználhatjuk azokat a lehetőségeket, amelyek 2003-ban nyílnak az informatikai iparág számára.”
2002 harmadik negyedévének fontosabb üzleti eseményei:
• A Scala 2,2 millió USD értékű iScala 2.1 licencszerződést írt alá: A Scala egyik legrégebbi globális ügyfele új megrendelést írt alá, hogy kibővítse a cég meglévő licenceit az iScala 2.1 – a kereskedelmi változatban májusban megjelent első célorientált kollaboratív ERP platform – teljeskörű funkcionalitásával. A szoftverlicenc-megrendelésen kívül a cég kiegészítő konzultációs szolgáltatásokat is vásárol.
• 1,1 millió dolláros iScala 2.1 implementációs szerződés egy másik globális ügyféllel. A vezető globális ipari céggel aláírt új szerződés szerint nyolc országban kerül sor implementációkra, a cég azon stratégiájának megfelelően, hogy világszerte szabványosítják az ERP-rendszereiket: a nagyobb leányvállalatok az SAP, míg a közepes és kis méretűek a Scala rendszerét alkalmazzák.. A 400 ezer USD értékű iScala 2.1 szoftverlicenceken kívül az ügyfél támogatási, valamint globális projektmenedzsment-szolgáltatásokat is vásárolt, így a projekt teljes értéke 1,1 millió USD.
• A Barentz páneurópai szerződést kötött: Egy versenytárgyaláson 20 ERP cég közül a Scala volt az egyetlen ajánlattevő, amely képes volt lefedni a Barentz mind a tizenöt európai telephelyét. A Barentz számára rendkívül fontos volt, hogy egyazon rendszert vezessenek be az összes leányvállalatnál, globális szabványt alakítva ki a Barentz és üzleti partnerei, illetve a Barentz-leányvállalatok közötti kommunikáció javítása érdekében.
• A B*Mobile-partnerkapcsolat eredménye a vezeték nélküli vonalkód-integráció az iScala 2.1-ben: A B*Mobile-lal és testvérvállalatával, a B*Smart Intelligent Solutionsszal kötött partneri megállapodás eredményeképp a Scala szélesebb körű vonalkódos adatgyűjtést és üzletiintelligencia-kimutatásokat képes kínálni – pontosan azokat az értéknövelő termékeket, amelyeket egyes gyártóipari ügyfelek kérnek.
• Új, lokalizált terméket mutatott be a Scala Brazíliában: A Scala legnagyobb lokalizált rendszere brazil portugál nyelven szolgálja ki a Brazíliában működő cégek egyedi igényeit, valamint tartalmazza az ország egyedi adótörvényeit és könyvelési szabályait is.
• A Choice Hotels International a Scala Hospitalityt választotta: A Scala Hospitalityt választotta informatikai szállítóként az USA-beli Choice Hotels. A csoport Comfort Inn, Comfort Suites, Quality, Clarion, Sleep Inn, Econo Lodge, Rodeway Inn és MainStay Suites márkanevek alatt üzemeltet és bocsát bérüzemeltetésre hoteleket 46 országban.
• A Citibank partnerkapcsolatra lépett a Scalával: A partnerkapcsolat eredménye egy teljeskörű vállalati online banki megoldás. Segít az online bankot használó cégeknek a folyamatok karcsúsításában, a költségek kézbentartásában, valamint a profit növelésében és máris készen áll alkalmazásra a Közép-Keleten, amelyet várhatóan a jövő évben követ a globális bevezetés.
• Az iScala 2.1 első orosz implementációja: Egy oroszországi elektronikai kereskedő cég iScala 2.1-et vásárolt, hogy valós idejű integrációt biztosítson az értékesítési pontokkal. A háttériroda és a pultoknál történő események valós idejű összekötésével a cég áttekinthetőbbé és irányíthatóbbá válik.
• A Scala északi piaci részesedése az SAP kétszerese: Az IDC elemzőcsoport felmérései szerint a Scalaé Észtország, Lettország és Litvánia vállalati alkalmazásrendszer-piacának 15 százaléka – majdnem kétszer annyi, mint az SAP 8 százaléka. Az IDC megállapította továbbá, hogy a piac éves növekedése várhatóan 14 százalékos lesz, vagyis a Scala előtt komoly lehetőség nyílik további szerződések megkötésére a régióban.