Connect with us

technokrata

Ellátási lánc intelligencia a SAS-tól

Dotkom

Ellátási lánc intelligencia a SAS-tól

A Logicon 2003 alkalmából az üzleti intelligencia terén piacvezető SAS egy új megoldáscsomag bevezetését jelentette be, aminek segítségével megoldhatóak az ellátási lánc problémái.

Sok ügyfél fordult a SAS-hoz azért, hogy segítséget kapjon az ellátási láncban rejlő profitlehetőségek és a hatékonyság maximalizálásához. E kérések kielégítésére fejlesztette ki a SAS Supply Chain Intelligence megoldását, ami lehetővé teszi az intézmények számára, hogy növeljék bevételeiket és csökkentsék költségeiket. Ez a fogyasztói igények pontos előrejelzésével, a beszerzési stratégia javításával, illetve azon lépések azonosításával biztosítható, amelyek a megcélzott ügyfélkör és minőségi szint eléréséhez szükségesek.

Az Alcon több mint ötven éve a világ vezető szemápolási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Annak érdekében, hogy a legmagasabb szintű szolgáltatásokat tudja nyújtani Custom Pak and Consumables termékeihez, az Alcon houstoni gyára egy SAS-alapú előrejelzési rendszert fejlesztett ki, aminek segítségével csökkent a visszáruk mennyisége, javult a munkaerő kihasználtsága és optimalizálták a készletgazdálkodást.

A SAS másik bejelentése a SAS Supply Chain Analytics Consulting Group megalakításáról szólt. Ez a csoport felel azért, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és hatékonyabban tudják kihasználni az új termékben rejlő lehetőségeket, illetve azért, hogy az elemzési problémákra a legjobb megoldások mielőbb megszülessenek. Bemutatták továbbá a SAS piaci részesedésének növeléséért felelős új felsővezetőket, Mike Haydockot, az ellátási lánc intelligencia elnökhelyettesét és Dennie Norman stratégiai marketing igazgatót.

A SAS ellátási lánc megoldása alapvetően a cég közel 27 éves elemzési és üzleti intelligencia terén szerzett tapasztalataira épít. A SAS elemzési szoftvereit már most is több száz vállalat használja különféle iparágakban beszállítói kapcsolatok kezelésére, ellátási lánc árazására, minőségellenőrzésre, megbízások elemzésére vagy kereslet előrejelzésre. Az ezekre a tapasztalatokra épülő megoldások és szolgáltatások könnyen bevezethetőek és használhatóak – akár a meglévő ellátási lánc rendszerekkel (SCM), illetve alaprendszerekkel (ERP) együtt is -, így biztosítva a gyors megtérülést.

A SAS Supply Chain Intelligence megoldása a SAS Intelligens Architektúráján alapul. Adatelérés, adattárolás, adattisztítás, adatbányászat – ezek az alapok segítik ügyfeleinket, hogy tudást állítsanak elő meglévő beszállítói kapcsolatkezelési- és operatív alaprendszereikből.

A SAS Supply Chain Intelligence négy komponensből áll, amelyek közül kettő most jelent meg a piacon. Az ügyfelek használhatják őket együtt, de akár egyenként is problémáik megoldására. Az egyes megoldások az alábbiak:

• SAS Supplier Relationship Management (SRM): a szállítókkal kapcsolatos kifizetések kérdéskörét kezeli, amely terület – az Abrdeen Group kimutatása szerint – évi 260 milliárd dolláros elmulasztott megtakarítást takar. A SAS SRM megoldása ezt a kört öleli fel egy olyan webes környezet segítségével, amellyel az információk a beszerző fél minden szintjére eljuttathatóak. A SAS rugalmas eszközökkel biztosítja a gyors eredményeket három fő beszerzési területen: Stratégiaalkotás/scorecarding, lehetőség kiaknázás, valamint részletes elemzés/döntéstámogatás.

• SAS Value Chain Analytics: olyan pénzügyi intelligenciát foglal magába, amelynek segítségével – a tényeken alapuló döntéseken keresztül – csökkenthetőek a költségek és fokozható a jövedelmezőség, mind a szervezeten belül, mind a kereskedelmi elosztási láncban. Olyan közös platformot biztosít a belső szervezeti egységek és a külső partnerek számára, amellyel objektíven megvizsgálható, hogy milyen közös költségek kapcsolódnak a termékek elosztási rendszeren belüli mozgatásához, a termeléstől a végső fogyasztóig. A SAS Value Chain Analytics már elérhető a piacon.

• SAS Demand Intelligence: előrejelzi a keresleti tendenciákat, és – a jövedelmezőbb árazási, valamint reklám tevékenységeken keresztül – versenyelőnyt biztosít a vállalatok számára, mialatt segít a kiszolgálás minőségének fenntartásában is. A SAS Demand Intelligence által előállított pontos előrejelzések révén optimalizálhatóak a hirdetési, marketing és termelési tevékenységek is. Az összefüggések és az ügyféligények azonnali hatásainak együttes áttekintése lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a keresletet pontosan tudják előrejelezni. Ennek eredményeképpen olyan piac orientált terveket lehet készíteni, ami biztosítja egyrészt az ügyfelek maximális kiszolgálását, másrészt az elvárt szintű jövedelmezőséget. A SAS Demand Intelligence jelenleg csak korlátozottan áll még rendelkezésre, teljeskörű piaci megjelenése 2003 végén várható.

• SAS Process Intelligence: maximalizálja a termelés értékteremtő tevékenységét, támogatja a problémamegoldást, javítja a termékek minőségét és jövedelmezőségét, csökkenti a termelési ciklus időigényét és a késztermék piacra juttatásához szükséges időt. A SAS az integrált adatokat használja fel a problémamegoldás megszervezéséhez, a monitorozáshoz, valamint az ellenőrzési és fejlesztési tevékenységekhez. A SAS Process Intelligence jelenleg csak korlátozottan áll még rendelkezésre, teljeskörű piaci megjelenése 2003 végén várható.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés