A Canon Európa tavaly is jelentős mértékben, a vállalatcsoport bevételeinek 29%-át biztosítva járult hozzá a kiváló eredményekhez. A vállalat európai nyereségessége az anyavállalathoz képest is kiemelkedő, hisz a Canon Inc. költségeinek kevesebb mint 17%-a esik Európára, míg a világszerte 94.000 embert alkalmazó Canonnál az Európában alkalmazottak száma csak 12.000.
„2003-ra további erőteljes növekedést várunk, célkitűzésünk, hogy a tavalyi évhez képest 36,6%-kal több bevételünk legyen. Idén fontos számunkra a piaci részesedésünk növelése is, ennek érdekében szélesebb, gazdagabb termékskálával jelentkezünk. Az értékesített berendezések számát tekintve azoknál a termékeknél, ahol komoly tényezőnek számítunk, átlagban legalább 25%-os piaci részesedést várunk ebben az évben.” – mondta Toshizo Tanaka, a Canon Inc. gazdasági vezetője.
A Canon Inc. főbb eredményei 2002-ben
|
Eredmény |
Növekedés az előző évhez képest |
Nettó árbevétel |
2.940,1 milliárd Yen (24.501 millió $) |
+1,1% |
Üzemi nyereség |
346,3 milliárd Yen (2.886,3 millió $) |
+22,9% |
Nettó nyereség |
190,7 milliárd Yen (1.589,4 millió $) |
+13,8% |
Néhány érdekesebb részlet az éves jelentésből:
– 2001-ben a kutatásra és fejlesztésre fordított összeg 233,7 milliárd Yen volt, ez a Canon összesített bevételeinek 7,9%-a, és 7,2%-os emelkedést jelent az előző évhez képest
– 2002-ben lényegesen nőtt a digitális lézernyomtatók értékesítése, és ezen belül a színes készülékek aránya az év eleji 7%-ról év végére 24%-ra nőtt
– A digitális kamerák értékesítése 73%-kal nőtt
Canon Hungária Kft. – a Canon Magyarországon: Jelentős növekedés és rekord-bevételek 2002-ben
A Canon Hungária Kft. 2002-ben kivételes évet zárt, hisz bevételei 23,8%-kal emelkedtek az előző évhez képest és számos üzleti szegmensben rekord-eredményeket könyvelhetett el. Tavaly folytatódott az 1994-től, a cég alapításától töretlen fejlődési vonal, a cég átlépve az 5 milliárd forintos értékesítési határt a Canon egyik leghatékonyabb helyi vállalata volt Európában. A Canon értékesítési struktúrája Magyarországon soha nem volt még ennyire erős és szervezett, a magyarországi összesített értékesítések is több mint 18%-kal emelkedtek.
A Canon Hungária értékesítési árbevétele a 2001-es 4,2 milliárd forint után tavaly 5,2 milliárd forint volt (+23,8%). 2003-ra a Canon Hungária Kft-nél további 25%-os növekedést vár a vezetőség, míg a Canon összesített magyarországi eladásai célkitűzéseik szerint idén 15%-kal kell növekedjenek.
További érdekes részletek a Canon Hungária tavalyi pénzügyi-gazdasági eredményeiből:
– A fotó-videó üzletág az előző évi eredményekhez képest 50%-os növekedést produkált (2003-ra 20%-os növekedést tervezünk), ezen belül pedig a digitális berendezések értékesítése az előző évhez képest 1,7 szeres növekedést könyvelhetett el. Tavaly összesen 34.000 fényképezőgépet és videokamerát adtak el, közel 7.000 digitális kamerát értékesítettek (idén 10.000 digitális berendezés értékesítése a cél).
– A személyi irodai termékek esetén a növekedés 20%-os, idén 11%-os növekedést várható
– A számítógép perifériák (nyomtatók, szkennerek) értékesítése 23%-kal nőtt, 2003-ban a tervezett további növekedés: 20%. Nyomtatók esetében nehezebb piaci körülmények között is tartotta a vállalat az előző évi értékesítési adatokat mind bevétel, mind pedig darabszám tekintetében, a szkennerek esetében viszont gyakorlatilag megduplázta az előző évi eredményeket.
– 13.200 darab fax és multifunkciós készülék értékesítésével 30%-os növekedést ért el a Canon, annak ellenére, hogy évek óta a piac a fax eladások csökkenését várja.
– Az üzleti rendszerek területén a növekedés 11%, idén a remények szerint ez további 27%-kal bővül. A digitális FF nyomtató-másoló rendszerek esetében rekordot jelentő, 2,2-szeres növekedést regisztráltak.
– Érdekesség, hogy a teljes piacot tekintve az üzleti másolók-nyomtatók esetében a Kelet-Európai országok közül Magyarországon a legnagyobb a digitális berendezések aránya, ez közel 63%, szemben a Csehországban mért 49%-kal és a Lengyelország esetén érvényes 47%-kal szemben.
– Több mint 6.000 értékesített másoló-nyomtatóval továbbra is Magyarországon piacvezető a Canon.
– A vállalat hatékonysága nagymértékben nőtt, hisz jelentősen megnövekedett feladatait gyakorlatilag létszám-emelkedés nélkül látta el.
– A tavalyi év végétől, modernebb székhelyen, a Budapest „szilikon völgyének” tartott Graphisoft Parkban, valóban IT céghez méltó körülmények között dolgozik a gárda.
– Az üzleti berendezések területén lezárult partner-minősítési programja a cégnek. A kialakult rendszer tiszta viszonyokat teremtett partnereivel és viszonteladóival való kapcsolatában.
– Útjára indította Canon Explorer néven a Canon magyarországi belső magazinját, mely a hazánkban Canon berendezések értékesítésével, támogatásával foglalkozó valamennyi részvevőnek nyújt hasznos információkat.
– A Canon Hungária Kft. által tervezett és tavaly ősszel lebonyolított Nagy Grimaszvadászat és Canon Fiesta promóciós kampány novemberben elnyerte az európai C4 díjat, amelyet minden évben a Canon legjobb marketing-kommunikációs projektje számára ítélnek oda.