A verseny meghirdetését követően 2003. március 31-ig annak honlapját több mint 5.400-an látogatták meg 59 különböző országból. Összesen 62 csapat regisztrált, főként Európából, de akadtak jelentkezők Ázsiából és Amerikából is. A versenyzők részben főiskolai/egyetemista hallgatók, részben az iparban dolgozó ’profik’ voltak, de jelentkezett néhány középiskolás csapat is.
Az április 12-i selejtezőn 5 óra állt rendelkezésre, amely alatt 6 egymástól független, igen nehéz informatikai feladatot kellett megoldani, amelyek a versenyzők algoritmikus tudását, programozói képességeit, precizitását tették próbára. 53 csapat adott be értékelhető megoldást, amelyek közül a legjobb negyven jutott be a május 16-18-án Budapesten tartandó 24 órás versenyre. Legnagyobb arányban magyar csapatok jelentkeztek és jutottak tovább, de a mezőnyben van több svéd, és lettországi csapat, továbbá román, lengyel, német, holland, görög és szerb induló is. A legjobb eredményt egy svéd csapat érte el, amely maximális pontszámmal teljesítette a selejtező hat feladatát.
Benedek Balázs, a verseny fő szervezője elmondta: „Nagyon erős a mezőny, a selejtezőn résztvevő informatikusok között többen vannak, akik különböző nemzetközi diákolimpiákon és versenyeken is bizonyítottak már.”