A héten zajló RSA konferencián többek között arról is szó lesz, hogy azon cégek, melyek hardveres, szoftveres témában vagy szolgáltatás szintjén kötődnek az IT-világ biztonságtechnikával foglalkozó részéhez, már a közeljövőben jobb kilátások elé néznek, mint más cégek. Ahogy azt Eugene Munster, a U.S. Bancorp Piper Jaffray kutatóelemzője elmondta, itt az idő, hogy még több figyelmet (és pénzt) fordítsanak a témára. Becslése szerint 2003 és 2004 során a biztonsággal foglalkozó cégek átlagosan 5-20 százalékos bevétel-növekedést tapasztalhatnak majd.
Ennek jelentős részét a spamek és vírusok jelentette pusztítástól való félelem miatt fogják realizálni a cégek, ugyanis a vállalati hálózatokon leginkább ettől a kétféle fenyegetéstől tartanak a vezetők – hangzott el a konferencián. A trendet tovább erősíti a kormányzat által erre a célra szánt pénzek növekedése is, mely akár 60 százalékos kiadásbővülést is jelenthet. Ugyanakkor ez jelenleg az összes bevétel csak 5 százalékát adja, s az intenzív növekedést követően is csak maximum 10 százalékra tornázhatja fel magát.
A lehetőségekből nagy részt hasíthatnak a szakértők, ugyanis nem elég a technológiát megvásárolni és üzembe helyezni, azt üzemeltetni és karbantartani is kell. Ezt semmi sem támasztja jobban alá, minthogy a biztonságra szánt pénzek döntő hányada új emberek alkalmazására megy el, akik képesek kezelni az új rendszereket.
Szintén nagy pénzek mozognak a törvények betartásának kivitelezésében. A személyiségi jogok és a privátszféra védelme már korábban is jó üzletnek bizonyult – az Amazon.com például több millió dollárt költött felhasználói személyes információinak nem megfelelő kezelése kapcsán kipattant botrányokra és egyéb bírságokra, valamint biztonsági rendszerének kiépítésére. Hasonló a helyzet több banknál is, melyek szintén súlyos dollármilliókat invesztáltak rendszereik biztonságának fokozása érdekében.
Végezetül álljon itt egy tanulságos eset: 160 ezer dollárjába került a Prozac nevű gyógyszert forgalomba hozó cégnek egy e-mail, melyben figyelmeztette ügyfeleit, hogy nem folyatatja tovább az e-mailes értesítéseket. Hol van itt a probléma? Ott, hogy a cég 669 darab e-mailcímet tett az e-mail to: mezőjébe anélkül, hogy letitkosította volna azokat – így a páciensek egymásról tudomást szerezhettek.