A tervek szerint a fővárosban legkésőbb 2006-ban működésbe lépne az új, chipkártya alapú elektronikus jegy- és bérletrendszer, amelynek kialakításához és a tömegközlekedésben való megvalósításához legalább hatmilliárd forint értékű beruházás szükséges. A Csillag István gazdasági miniszter, Kiss Péter kancelláriaminiszter, Kovács Kálmán informatikai miniszter, valamint az ÁPV Rt., a MÁV Rt., a GYSEV Rt., a BKV Rt., a Volánbusz Rt. és a Volán Egyesülés képviselői által aláírt szándéknyilatkozat célja az egységes rendszer bevezetési feltételeinek megteremtése.
A beruházás finanszírozását az érintett tárcák és vállalatok végeznék, valamint uniós forrásokra is számítani lehet. A gazdasági és közlekedési miniszter a finanszírozás egy részét az állami és a magánszektor közötti együttműködés, a Public Private Partnership (PPP) keretében képzeli el. Az ígéretek szerint a rendszer bevezetése nem drágítja a közlekedési költségeket.
A rendszer lényege, hogy egy feltölthető chipkártyával a legkülönbözőbb tömegközlekedési eszközökön is lehet majd utazni – többféle kedvezményt figyelembe véve. A együttműködők célja, hogy minél több szolgáltatást lehessen egy kártyával kiegyenlíteni, ezért az is elképzelhető, hogy idővel az új kártya felváltja majd a diákigazolványt is.