A HP bejelentése szerint az Egyesült Királyságban és Észak-Amerikában egyaránt piacvezető pozícióval rendelkező Centrica mostantól a HP OpenView Service Desk segítségével kívánja menedzselni 30.000 végfelhasználót kiszolgáló környezetének kritikus fontosságú támogatási és szervizfolyamatait. A Centrica energiaszolgáltató tevékenységet végez, közúti segélyszolgálatot tart fenn, és az ingatlanközvetítéstől a karbantartási munkákon át a betörésvédelemig, az ingatlan jellegű szolgáltatások széles körét biztosítja ügyfeleinek.
A Centrica Európa egyik vezető technológia-integrátorát, a HP platina fokozatú OpenView-partnereként működő Morse PLC-t választotta ki szolgáltatásfejlesztési programjának megvalósítására. A megbízás olyan stabil, ugyanakkor rugalmas működési modell kialakítását célozza meg, amely kiváló minőségű IT-szolgáltatásokat biztosít a Centrica számára, és ezzel együtt mintegy 20-30 százalékkal csökkenti költségeit, valamint üzleti szempontból kritikus rendszereinek üzemkiesési gyakoriságát.
A Centrica az Egyesült Királyságban már egyértelműen vezető pozícióval bír az energiaellátás, az ingatlan-, valamint a közúti segélyszolgáltatások piacán, és Kanadában, illetve az Egyesült Államokban is gyorsan növeli részesedését. A hathatós probléma-, esemény- és változáskezelés kiemelkedően fontos a vállalat számára az éles rendszerek működési rendellenességeinek elhárítása és a színvonalas ügyfélkiszolgálás szempontjából.
A HP OpenView Service Desk biztosítja a Centricának az ésszerűbb, végponttól végpontig terjedő probléma- és változáskezeléshez szükséges funkcionalitást. Mivel képes rögzíteni, figyelni és eszkalálni a rendszerben jelentkező riasztásokat és eseményeket, kiválthatja a vállalat korábbi eseménykezelő alkalmazását, a Peregrine-t. A jelentős hozzáadott értéket képviselő Service Desk segítségével a vállalat azt is fel tudja mérni, miként befolyásolják az egyes problémák a vállalt szolgáltatási szintet, és egyszerűbb hozzáférést tud biztosítani a távoli és a párhuzamos felhasználók részére.
A szolgáltatásmenedzselő megoldással a Centrica jobban kézben tarthatja IT-hátterét: az informatikát is ugyanúgy kezelheti, mint azokat az üzleti funkciókat, ahol a beruházás megtérülése az elért üzleti eredmény alapján egyszerűen mérhető. A Centrica hosszabb távon a szolgáltatásnyújtási folyamatokat a felhasználókkal összekapcsoló interface-t is szeretné ésszerűsíteni. A HP OpenView Service Desk támogatja ezeket az üzleti prioritásokat, és az idő előrehaladtával a fenntartási összköltséget (TCO-t) is mérsékli.
A harminc európai irodában több mint 1200 embert foglalkoztató, Londonból irányított Morse a bonyolult alkalmazások és rendszerek bevezetésével járó kockázatok mérséklésével segíti hozzá ügyfeleit üzleti célkitűzéseik megvalósításához. Az integrátorcég portfoliója üzleti alkalmazásokat, architektúrákat, valamint tervezési, bevezetési, menedzselési és projektirányítási szolgáltatásokat tartalmaz.