A Synergon és a SZÁMALK alkotta konzorcium a projekt során a teljes levelezési és csoportmunka támogató rendszert annak hálózati, vírusvédelmi, adatmentési, és adatforgalom-biztonsági megoldását együttesen, összehangolva és integráltan valósította meg a Növényegészségügyi- és Talajvédelmi Szolgálatnál (NTKSZ). A Synergon a megvalósítás során NTKSZ középtávú stratégiai céljait tekintetbe véve teljes mértékben támogatja azokat. A projekt értéke meghaladta a 200 millió forintot.
Intézményi informatika
Az NTKSZ számára kiemelt fontosságú, hogy működését megfelelő informatikai támogatással végezze eredményessége és hatékonysága növelése érdekében. A Növényegészségügyi- és Talajvédelmi Szolgálat évek óta a Synergon kiemelt partnere és rendszeresen részt vesz annak informatikai és rendszerintegrátori beruházásaiban.
A Synergon és a SZÁMALK Informatika Rt. az NTKSZ elvárásainak megfelelően MKGI beruházás keretében valósította meg a felhasználói elektronikus levelezés és csoportmunka támogatási feladatokat. A fejlesztés révén gyors, megbízható és biztonságos internetes és más hálózatokhoz való kapcsolódást szolgál a továbbfejlesztett informatikai rendszer, melyhez biztonsági elemként adatmentési és vírusvédelmi megoldás és rendszermenedzsment kapcsolódik. A kialakított rendszer biztosítja az újabb igények kielégítését szolgáló zökkenőmentes rendszer-átállítást és bővítést.
Az NTKSZ célja volt, hogy a beruházás eredményeként egységes, központilag menedzselhető rendszert alakítsanak ki a vállalkozók, melyet ipari standardra épülő és megfelelő support háttérrel rendelkező egységes munkaállomás és szerverplatform alkot. A rendszer biztonságos és megbízható működése érdekében elvárás volt az erős szabályzókra épülő adatvédelmi megoldás a rendszer rendelkezésre állásának növelésével, valamint az üzemeltetők és felhasználók munkájának megkönnyítésével. A technológia elvárások mellett fontos tényezőként jelent meg az alkalmazások zökkenőmentes és határidőre történő bevezetése, valamint az alacsony TCO szint (Total Cost of Ownership) elérése.
Microsoft alapokon
A beruházás során a projekt teljes levezetését, a szerverek szállítását, a minőségbiztosítást, a tűzfalak konfigurálását és a több száz munkaállomás felének migrációját a Synergon szakemberei végezték, míg a szoftverrendszer tervezését és kivitelezését, a beruházás szoftverlicenc igényeit, a menedzsmentrendszer kiépítését a levelezési, a csoportmunka megoldást, valamint a központilag menedzselt mentési rendszert a SZÁMALK Informatika Rt. rendszermérnökei végezték.
A Synergon és a SZÁMALK Informatika Rt. az NTKSZ rendszerének fejlesztését már meglévő informatikai hardverkörnyezet és szoftveralkalmazások figyelembe vételével tervezte meg. Az informatikai alapinfrastruktúra korszerűsítéséhez, átalakításához Microsoft alapú technológiát alkalmaztak, a megyei állomásokon 19 Windows 2000 szerverből és Windows XP munkaállomásokat szállított, a belső levelezési rendszer Internetes kapcsolatát és az azon keresztüli levelezést Exchange 2000 cluster szerver valósítja meg. A projekt tervezése és megvalósítása során a MSF (Microsoft Solution Framework) módszertanát alkalmazták, e nemzetközi „Best Practice” gyakorlat alapján alakították ki a munka fázisait és optimalizálták a szükséges erőforrásokat.
A központi kiszolgáló funkciót egy nagy teljesítményű és magas rendelkezésre állású HP Cluster szerver mentő és archiváló egységgel, a megyei központi szerverek is HP gépek amelyeken egységesen Microsoft szoftverek, Windows 2000 Active Directory címtárszolgáltatás, nyomtató és alkalmazásszerver tartalmú többrétegű infrastruktúra áll az ügyfél rendelkezésére a kompatibilitás, illetve a támogatási tevékenység megkönnyítése érdekében.
A korszerű informatikai eszközök hatékony használatához és a munkafolyamatok hatékonyság növekedéséhez, a Synergon – SZÁMALK Informatika Rt. közösen felhasználói és üzemeltetői rendszergazdai oktatást is nyújtott. Az NTKSZ nagy megbízhatóságú rendszeréhez, a konzorcium keretében, a SZÁMALK Informatika Rt. nyújtja a szoftverek és a Synergon hardverek rendszerüzemeltetési támogatást. A rendszer átadása után az NTSZ üzemeltetőinek 24 szerver napi üzemeltetési feladatait kellett ellátni. Munkájukat a telepített és konfigurált MOM (Microsoft Operational Manager) szoftver segíti, amely a szükséges ellenőrzéseket automatikusan és folyamatosan végzi.