Az SAP AG és az IDS Scheer globális kezdeményezést jelentett be, amelynek célja, hogy a vállalati és az akadémiai közösségek közötti együttműködés erősítésével az üzleti folyamatok innovációjának új szintjét alakítsa ki.
Megalapították az Üzleti Folyamatok Innovációs Intézetét (Institute for Business Process Innovation), amely a közös erőfeszítések eredményeként a következő generációs üzleti megoldások kutatását és a jövendő munkaerő jobb felkészülését segíti elő, valamint lehetővé teszi, hogy az SAP és az IDS Scheer – iparágvezető szoftvermegoldásaikban a legfrissebb újításokat alkalmazva – elősegítsék ügyfeleik sikerét. Kihasználva azt, hogy mindkét társaság régóta fennálló, jó viszonyt ápol a vezető akadémiai intézményekkel, az SAP és az IDS Scheer együttműködése magában foglalja majd a kutatási együttműködési projekteket, a vezetőképző programokat és egy bemutató létesítményt, valamint híres egyetemek nemzetközi hálózatát, amelyek „Kiválósági központokat” (Centers of Excellence) alapítanak az üzleti folyamatokkal kapcsolatos innovációs tevékenységhez.
Az együttműködésben részt vevő egyetemek az amerikai University of New Orleans, a George Mason University és a Widener University, a kanadai Ecole Polytechniquies, valamint saarbrückeni (Németország) egyetem Institute for Information Systems nevű intézete.
Az új kutatási területek feltérképezésére az SAP és az IDS Scheer az egyetemeken dolgozó vezető gondolkodókat fogja felkérni, valamint előre felkutatja és támogatja majd az együttműködési projekteket. A vállalatok vezetőképző műhelymunkát, szemináriumokat és programokat kínálnak majd az üzleti folyamatok elemzésével, innovációjával és az ezekkel összefüggő témákkal kapcsolatban a kutatási tevékenység közben összegyűjtött tudás átadására. Ezek az oktatási programok kezdetben az SAP and IDS Scheer Americas vállalati központjaiban zajlanak majd, és az SAP, az IDS Scheer, valamint társult és leányvállalataik legjobb szakemberei tartják az előadásokat.
Az egyetemektől azt várják, hogy előrelépést érjenek el az üzleti folyamatok modellezésében például azáltal, hogy beépítik a témát az egyetemi és a posztgraduális tananyagba, és karokat, illetve hallgatókat ösztönöznek a kutatásban való részvételre.