A HP bemutatta több mint negyven új felügyeleti szolgáltatása és szoftverterméke az Adaptive Enterprise stratégia jegyében lehetővé teszi a vállalatok számára heterogén technológiáik integrálását, technológia-üzemeltetési költségeik mintegy 30 százalékos mérséklését, és a környezetükben jelentkező valós idejű üzleti igények követésének fokozottabb automatizálását.
A kínálatban több, ágazati szinten is egyedülálló megoldás szerepel: köztük az első olyan platformsemleges szoftver, amely azonos konzolról képes felügyelni a UNIX, Linux és Windows rendszereket; az első, informatikai szolgáltatás-felügyeletet támogató előkonfigurált folyamatok; valamint a piac első, webszolgáltatásokhoz szánt felügyeleti platformja.
Adaptív felügyeleti filozófiája értelmében a HP a felhasználók, a folyamatok és a technológia integrálásával külön üzletágként kívánja pozícionálni az informatikát, továbbá automatikus és egyben dinamikus kapcsolat kialakítására törekszik az üzleti és informatikai működés között. Több mint 10.000 ügyfélprojekt tapasztalataira építve a cég most új minősítő programok keretében teszi elérhetővé bevált IT szolgáltatásfelügyeleti (IT Service Management, ITSM) gyakorlatát, és előkonfigurált mintafolyamatokkal segíti hozzá ügyfeleit informatikai stratégiájuk és üzleti célkitűzéseik jobb összehangolásához.
A HP beszámolt arról is, hogy közös globális kezdeményezést indít az SAP AG-vel a nagyvállalatok IT-működését érintő, teljes élettartamra vetített összköltség (TCO) mérséklésére, és hogy a Persist Technologies Inc. felvásárlása révén olyan adatéletciklus-kezelő szoftvert vesz fel kínálatába, amely keletkezésüktől egészen törlésükig képes aktívan kezelni a különféle információkat.
Felhasználók: A HP szolgáltatási és beszerzési opciói maximálják az informatikai szolgáltatásnyújtás hatékonyságát
A felhasználók roppant fontosak az adaptív felügyelet szempontjából – persze a megfelelő szervezeti struktúra, szerepek, jutalmazási és irányítási módszerek meghatározása is hasonlóan lényeges. A HP rugalmas beszerzési opciói, ügyféloktatási programjai és képzett ITSM szakemberei hozzásegítik az ügyfeleket informatikai produktivitásuk és szolgáltatásnyújtási minőségük javításához. Új szolgáltatások:
- Globális Service Desk elektronikus támogatással: Teljes körűen kihelyezett önsegítő (self-help) és önjavító (self-heal) támogatási szolgáltatások asztali gépes, mobil és vezeték nélküli felhasználóknak egykapus kapcsolattartással és személyre szabott webportállal – növeli a végfelhasználói produktivitást és elégedettséget, ugyanakkor mérsékli a támogatási költségeket.
- ITSM-minősítés szolgáltatóknak: Az informatikai, távközlési, internetes és egyéb szolgáltatók számára értékes versenyelőnyt képviselő „minőségi bizonyítvány” – maximálja a munkatársak, a folyamatok és a szolgáltatásnyújtási technológia képességeit.
- HP Mission Critical Partnership: Az ügyfél informatikai részlegének virtuális kibővítéseként funkcionáló HP tervet készít az infrastruktúra folyamatos továbbfejlesztésére – ezzel csökkenti a kockázatokat, növeli a reagálókészséget, és az osztott IT-környezet minden szintjén minimalizálja a szolgáltatási zavarok valószínűségét.
Folyamatok: A HP bevált gyakorlata fokozza a felügyeletben rejlő értéket
Az ágazat 10 éve kidolgozott IT Information Library szabványára építve a HP jelentősen továbbfejlesztette informatikai szolgáltatásfelügyeleti (ITSM) modelljét. Az ITSM egyszerűsíti, szabványosítja és automatizálja az informatikai folyamatokat, és értékes gyakorlati segítséget nyújt ahhoz, hogy az informatikában a technológia felügyeletéről az üzleti szempontokat követő szolgáltatásra helyezzük át a hangsúlyt. A kínálat legújabb elemei:
- Bevált informatikai szolgáltatásfelügyeleti gyakorlat a HP OpenView Service Deskhez: HP OpenView Service Deskhez előkonfigurált, részletes „kulcsrakész” ITSM-folyamatok. Segítségükkel a vállalat informatikai folyamatai 80 százalékát átalakíthatja, és csupán a maradék 20 százalékot kell egyedi szükségletei, környezete és kultúrája szerint testre szabnia.
- A reagálókészség felmérését segítő szolgáltatások informatikai szolgáltatóknak: A vállalat felmérheti, mennyi idő alatt, milyen mélységig és mekkora erőfeszítéssel tud változásokat bevezetni informatikai működése terén, és olyan benchmarkhoz jut, amelynek segítségével értékelheti és megtervezheti, miként alakíthatja át informatikai szervezetét valódi szolgáltatóegységgé.
- SAP és HP ITSM projekt: Az SAP adaptív üzleti szolgáltatási stratégiáját a HP ágazatvezető heterogén felügyeleti megoldásaival ötvöző projekt keretében a partnerek menedzselt alkalmazáskörnyezetet hoznak létre nagyvállalati ügyfelek részére a világ különböző pontjain.
Technológia: A HP szoftverportfoliója felülről irányított, minden szintre kiterjedő felügyeletet tesz lehetővé
A HP nagy hagyományokkal rendelkezik a többplatformos, vegyes szállítói környezetek felügyeleti szoftvereinek és menedzselhető rendszereinek biztosítása terén. Napjaink szoftverei már az erőforrás-felhasználás optimalizálására is képesek, így a technológia alkalmazása pontosan követheti az üzleti szükségleteket – a rackre szerelt szerverek ventillátorainak és jelzőfényeinek kezelésétől kezdve a rendszer-, esemény- és hálózatfelügyeleten keresztül az adatközpontok komplett erőforrás-elosztásig és -aktiválásáig – minden területen. Új szoftverek:
- HP Systems Insight Manager: Új, átfogó, platformsemleges felügyeleti szoftver, amely a HP Insight Manager 7, a HP TopTools és a HP Service Control Manager erősségeit egyesítve javítja a rendszerszintű stabilitást és reagálókészséget. A megoldás egységesíti a HP ProLiant, az Integrity és a HP 9000 szerverek felügyeletét, plug-in alkalmazásokat biztosít a kliensek, a háttértárak, a nyomtatók és az áramellátás felügyeletéhez, valamint a ProLiant Essentials és a HP-UX értéknövelt szoftverei felé. A HP Systems Insight Manager a HP OpenView Operations és az OpenView Network Node Manager szoftverekkel is integrálható.
- HP OpenView Management Integration Platform: Ez az új szoftver – részben a nemrégiben felvásárolt Talking Blocks technológia alkalmazásával – a felügyeleti információkat integrálja. Az eredetileg webszolgáltatások és szolgáltatásközpontú architektúrák felügyeletére kidolgozott alkalmazás stratégiai fontosságú támogatást nyújt az adaptív felügyeleti megoldások bevezetéséhez. A jövőben több felügyeleti tartomány információit is tudja majd integrálni, és ezzel megteremti az alapokat a nagyvállalat minden szintjén jobb korrelációt és hatékonyabb előrejelzési képességeket nyújtó, integrált felügyeleti rendszer kiépítéséhez.
- HP OpenView Select Access: Részben a Baltimore Technolgies-tól megvásárolt SelectAccess technológiára épülő, új azonosító-kezelő (identity management) szoftver és szolgáltatáscsomag. Jogosultságellenőrzést és hitelesítést biztosít a különféle alkalmazások és IT-szolgáltatások felhasználói elérésekor, növeli a produktivitást és mérsékli a hackerek és más jogosulatlan felhasználók jelentette kockázatot.
- HP OpenView Operations: Továbbfejlesztett felügyeleti szoftver, amely az infrastruktúrák közötti határokon felülemelkedve figyeli és szabályozza az IT-környezet műszaki állapotát, valamint jelentéseket készít az aktuális helyzetről. A nagyvállalat IT-környezet minden rétegében (hálózat, rendszerek, adatbázisok, alkalmazások, szolgáltatások, Internet) növeli a hasznos üzemidőt.
- HP Web Jetadmin 7.5: Kifinomult géppark-felügyeleti szoftver, amely a firmware-frissítések csúcsidőn kívüli ütemezésével nagyobb biztonságot és rugalmasságot nyújt. A HP Web Jetadminnal az IT-adminisztrátorok távolról telepíthetik, figyelhetik és javíthatják a hálózatra csatlakoztatott HP-s és más szállítói forrásból származó eszközöket, és normál webböngészőn keresztül, íróasztaluk mellől frissíthetik a nagyvállalati környezet összes nyomtatóját. A HP Web Jetadmint a HP Systems Insight Managerrel integrálva a rendszergazdák a teljes IT-környezetről egységes képet kapnak – a nyomtatási eszközöket is beleértve.
A HP felügyeleti képességeit tovább bővíti, hogy számos vezető szoftverszállító – köztük a BEA, a Cisco, a Microsoft, az Oracle, az SAP, a TIBCO és a webMethods – a HP-vel közösen dolgozik azoknak a nagyvállalati megoldásoknak a kifejlesztésén, amelyek gyorsabb és megalapozottabb informatikai döntéshozatalt tesznek lehetővé a napjainkra jellemző módon szüntelenül változó, osztott üzleti környezetben. Ezen túlmenően, a közelmúltban további 28 független szoftverszállító csatlakozott a HP megoldásfejlesztési programjához, amely még sokrétűbbé kívánja tenni a nagyvállalati ügyfeleknek nyújtott felügyeleti képességeket.