A 2003-as év bebizonyította, hogy a Microsoft Magyarország nemcsak kliens és kiszolgáló oldali termékeivel, hanem üzleti megoldásaival is magas szintű szolgáltatást nyújt felhasználóinak. A Microsoft Business Solutions ERP termékei iránti érdeklődés fokozatosan nőtt az év folyamán, nyár óta pedig megduplázódott az ügyfelek számának növekedési üteme; jelenleg havonta átlagosan négy új vállalattal bővül az ügyfélkör. A gyors növekedés jelzi, hogy a magyar vállalatoknál nagy igény mutatkozik folyamataik optimalizálására, és vállalatirányítási rendszereik kiépítését szívesen bízzák a Microsoft Business Solutions-ra, illetve partnereire.
„Az eddigi Microsoft Business Solutions bevezetések jól példázzák a kis- és középvállalatok számára, hogy az általunk kínált vállalatirányítási rendszerek kifejezetten az ő igényeikre és problémáikra méretezett megoldások. A különböző variációkban megvásárolható moduloknak köszönhetően a termékek széles körben alkalmazhatók, így a legkülönfélébb szektorokban működő vállalatok is igénybe tudják venni integrált rendszereinket.” – mondta Ládonyi János a Microsoft ERP üzletágának vezetője.
Az ügyfelek között vannak nagykereskedelmi, élelmiszeripari, vegyipari vállalatok, szolgáltató cégek, termelő vállalkozások, szállítmányozók, biztosítótársaságok, szállodák és egy média cég is. Jellemző, hogy több országban jelenlévő ügyfelek is használják a Microsoft Business Solutions termékeket, mint például a francia Dalkia hazai leányvállalata, a Prometheus Kft. Cégcsoportok esetében a kisebb vállalatoknál működő Navision kitűnően illeszkedhet a megtartani kívánt korábbi központi rendszerhez, ezt példázza az ELZETT Sopron Felületkezelő Kft.-nél történt rendszerbevezetés is. Több szervezet – mint például az Országos Betétbiztosítási Alap – a korábbi, elavult rendszerét lecserélte le a Microsoft dinamikus ERP megoldásaira.
A Microsoft ERP megoldásainak gyors ütemű terjedésében, és a vásárlói bizalom kiépítésében a termékek mellett rendkívül nagy szerepük van a Microsoft Business Solutions partnereinek, így többek között az Axisnak, Inventisnek, LLP-nek, Multisoftnak, Számalk Informatikai Kft-nek, VTSoftnak és az Xapt Kft-nek, – hogy csak a legsikeresebbeket említsük. Ők azok, akik a rendszereket értékesítik, gondoskodnak a bevezetésről, elvégzik a szükséges testre szabásokat és támogatják ügyfeleinket a biztonságos üzemeltetésben.
Volument tekintve az új ügyfelek mintegy 40%-a a közép/nagyvállalati ERP-t, az Axapta-t, 60%-a az ennél kisebb méretű vállalatoknak optimális Navision-t választotta. Ezen belül mintegy 10% Navision Standard felhasználó. A Navision rendszert használó ügyfelek mindegyike megvásárolta a pénzügyi modult, és igen sokan választották a logisztikai modult is. A termelésirányítási és CRM funkciókat pedig a megbízók egynegyede igényelte. Az ERP csomagok saját CRM moduljainak viszonylag magas száma, illetve a folyamatos érdeklődések azt mutatják, hogy az alkalmazás iránt igen nagy az igény és fontos szempont az integráltság.
A skálázhatóság alapvető előny, ezt mutatja, hogy az egész kis felhasználó számtól a komoly csoportmunkáig minden előfordul. Az új ügyfelek között a legkisebb mindössze 2 felhasználóval rendelkezik, míg a legnagyobbnál 50 useres rendszert kellett kiépíteni. Általánosságban véve elmondható, hogy a Navision Standardet 2-8, a Navisiont 10-30, az Axaptát pedig 25-50 felhasználóval rendelkező ügyfelek igényelték.
A Microsoft Business Solutions eddig elért sikerei mutatják, hogy a Microsoft ismét jól térképezte fel a vállalati igényeket, amikor a valós szükségletekre jól pozícionált vállalatirányítási rendszereket egy komplex csomagba foglalva bevette termékpalettájába.