Connect with us

technokrata

Várakozásokat felülmúló bevétel a Xeroxnál 2003. negyedik negyedében

Dotkom

Várakozásokat felülmúló bevétel a Xeroxnál 2003. negyedik negyedében

Az eredmények az új Xerox technológia sikeres értékesítésének köszönhetők.

A Xerox Corporation közleménye szerint a vállalat 2003. IV. negyedévi bevételei jelentősen meghaladták az előzetes várakozásokat. A pozitív különbség egyrészt a vállalat piacvezető, színes digitális berendezéseinek, valamint irodai termékeinek nagyarányú értékesítéséből, másrészt a vállalat fegyelmezett költséggazdálkodásából adódik. A vállalat tájékoztatása szerint 2003. IV. negyedévében 1 részvényre 22 cent nyereség jutott.

A technológiai beruházások elősegítik a berendezés-értékesítést

A berendezések értékesítéséből származó árbevétel 11%-kal nőtt a negyedik negyedévben, amely érték egy 7 százalékpontos árfolyamnyereséget is tartalmaz. A beruházások gyors megtérülését bizonyítja, hogy az előző negyedévben eladott berendezések árbevételének 60%-a az elmúlt két évben bevezetett termékekből származott. A negyedév teljes árbevétele 4,3 milliárd USD volt, amely 2002 hasonló időszakával összehasonlítva 1%-os növekedést jelent, beleértve egy 6 százalékpontos árfolyamnyereséget is. Az árbevétel növekedését hátrányosan érintette a vállalat régebbi, analóg termékeiből származó kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek csökkenése, valamint a cég kivonulása kis irodai, illetve otthoni irodai piacról 2001-ben.

A vállalat célzott növekedési területein (digitális irodai és nagyteljesítményű termékek és kapcsolódó szolgáltatások) a teljes IV. negyedéves árbevétel az előző év ugyanezen időszakának árbevételéhez képest 10%-kal nőtt, és így jelenleg a cég teljes árbevételének körülbelül 73%-át teszi ki. A Xerox fejlődő piacain működő leányvállalatainál szintén jelentős előrelépés figyelhető meg: ez negyedéves szinten 1%-os teljes árbevétel növekedést és 21%-os növekedést jelent a gépeladásoknál. A Xerox növekedési stratégiájának fő hajtóerejét jelentő színes nyomtatókból származó negyedik negyedéves bevétel 20%-kal nőtt, ami azért fontos, mert a nyomatszám növekedésével együtt emelkedik a színes berendezésekkel kapcsolatos kellékanyag, szerviz és egyéb bevételek volumene is.

„A negyedik negyedéves értékesítés sikeressége többek között olyan ügyfeleknek köszönhető, mint az Office Depot, a Microsoft, a United Technologies, és a Bechtel and Owens Corning, amelyek olyan nagyvállalatok, ahol a Xerox integrált technológiáját és szolgáltatásait alkalmazzák. Ezen berendezések használatával nemcsak színvonalasabb dokumentumok állíthatók elő, de a hatékonyabban végzett munka jelentős költségmegtakarítást is lehetővé tesz.” – mondta Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.

„New business of printing” – új nyomtatási módszerek

A nagyteljesítményű nyomtatók üzletágában a Xerox folytatja az új nyomtatási lehetőségek népszerűsítését, amellyel célja annak elősegítése, hogy a jelentős mennyiségű dokumentumot előállító iparágak és vállalkozások az ofszet módszerről a sokkal dinamikusabb digitális eszközök használatára térjenek át.

A nagyteljesítményű színes berendezések eladott darabszáma ebben a negyedévben 19%-kal nőtt, amely egyrészt a Xerox DocuColor 6060 és a DocuColor iGen3 digitális színes nyomdagépek jelentős mennyiségű eladásából, másrészt a DocuColor 5252 októberi bevezetéséből származik. 2003 az első olyan év, amelyben az iGen3 az év eleje óta elérhető volt, és komoly elismerést vívott ki a vevők körében. Az iGen 3 jelenleg a világ 34 országában kapható. A Progressive Impressions International nagyvállalat technológiai alapú marketing megoldások globális fejlesztésével foglalkozik. A vállalat működése Xerox fejlesztésű „one-to-one” nyomtatókon alapszik, s nevéhez kötődik az eddigi legnagyobb iGen 3 üzlet, amely 6 darab rendszer megrendelését jelentette.

A nagyteljesítményű fekete-fehér berendezések eladott darabszáma 22%-kal nőtt, elsősorban a Xerox 2101 digitális nyomtató iránt megnövekedett kereslet miatt, aminek következtében a kiadóknál csökken az ofszet berendezések használata.

Digitális iroda

A Xerox a tavalyi év folyamán csaknem megduplázta portfolióját a digitális irodai rendszerek területén. A vállalat jelenleg az iparág legszélesebb díjnyertes termék kínálatát biztosítja a kis és nagy irodák számára egyaránt. Minthogy jelentősen nőtt az igény a vállalat versenyképes árú digitális nyomtatói és multifunkciós berendezései iránt, a negyedik negyedévben 22%-kal nőtt a Xerox fekete-fehér irodai berendezéseinek eladott darabszáma. A színes irodai multifunkciós berendezések eladott darabszáma 25%-kal, míg az irodai színes nyomtatóké 30%-kal nőtt. Mindez a Xerox DocuColor 3535, a WorkCentre 24, WorkCentre Pro 32, és a WorkCentre Pro 40 színes berendezések, valamint a Phaser 7300-as és a Phaser 8200-as színes nyomtatók sikeres értékesítésének köszönhető.

Kiváló vállalati működés

A vállalat karcsúsított és rugalmas üzleti modellje folyamatosan pozitív működési eredményhez vezet, ilyen például a negyedik negyedév 42,5 százalékos bruttó árrése is. Az értékesítési, az adminisztratív és az általános költségek a 2002-es év hasonló időszakához képest 2%-kal, azaz 23 millió USD-vel csökkentek, amely összeg már tartalmaz egy 4 százalékpontos árfolyamveszteséget is. A hatékony működő tőke kezelés a IV. negyedévben jelentős – körülbelül 1 milliárd USD – működési cash-flow létrejöttéhez vezetett, a likvid eszközök év végi egyenlege 2,5 milliárd USD volt.

2003. teljes évi eredmények

  • Nettó bevétel: 360 millió USD, azaz részvényenként 36 cent.
  • A berendezések eladásából származó árbevétel: 4,3 milliárd USD, 7%-os növekedés 2002-hez (4,0 milliárd) képest, amely egy 6 százalékpontos árfolyamnyereséget is tartalmaz.
  • Teljes árbevétel: 15,7 milliárd USD, 1%-os csökkenés 2002-hez (15,8 milliárd USD) képest, amely egy 5 százalékpontos nyereséget is tartalmaz.
  • Adósságcsökkenés mértéke: 3 milliárd USD.
  • Működési cash-flow: 1,9 milliárd USD.
  • Likvideszközök év végi egyenlege: 2,5 milliárd USD.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés