A Goodyear Dunlop Tires Europe – a világ legnagyobb abroncsgyártója, a The Goodyear Tire & Rubber Company leányvállalata – nyilvánosságra hozott tíz éves üzleti működése átalakítását célzó erőforráskihelyezési (business transformation outsourcing, BTO) programja már az első két évben 50 millió euró költségmegtakarítást ígér.
Az IBM-mel aláírt BTO megállapodás a beszerzéstől a fizetésig, a működést közvetett módon támogató termékek és szolgáltatások igénybevételének teljes folyamatát lefedi, és újabb fontos előrelépést jelent annak a vállalati programnak a megvalósításában, amely 2005 végéig 1,5 milliárd dollárral kívánja csökkenteni a Goodyear Dunlop költségeit.
A megállapodás értelmében a Dunlop Tires Europe saját ellenőrzése alatt tartja a legfontosabb beszerzési folyamatokat, de 50-80 dolgozó feladatait fokozatosan az IBM-hez helyezi át. A projektben az IBM beszerzési szervezetének bevonása ígéri a legnagyobb megtakarítást – a jövőben ez a részleg tárgyal majd a szállítókkal a Goodyear Dunlop nevében.
A program egységes és konszolidált rendszert hoz létre a 15 érintett ország mindegyikében, és szigorú beszerzési eljárás követését írja elő a dolgozók számára. A működést közvetett módon támogató termékek és szolgáltatások között olyan tételek szerepelnek, mint például a távközléssel, az informatikával, az üzleti utakkal, az irodai kellékanyagokkal, a marketing- és reklámtevékenységgel, valamint a gyártóeszközök karbantartásával és javításával kapcsolatos kiadások. A vállalat nyersanyagbeszerzései nem tartoznak ebbe a körbe.
Nyugat-Európában a Goodyear Dunlop 3,3 milliárd dollárt meghaladó forgalmat bonyolít évente.
„Az IBM már korábban meghozta ezt a döntést, és jelentős megtakarításokra tett szert. A megtakarítások a folyamatok integrálásának, új technológiák alkalmazásának és magatartásbeli változásoknak egyaránt köszönhetők.” – magyarázta David Dockray, az IBM Business Consulting Services vezetője az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika).
A projekt – amelynek első szakasza beható felmérést követően nemrég kezdődött – várhatóan 2005 elején indul be teljes gőzerővel.