Connect with us

technokrata

Interjú az Interware új Kereskedelmi és Marketing igazgatójával, Garai Gézával

Dotkom

Interjú az Interware új Kereskedelmi és Marketing igazgatójával, Garai Gézával

Megerősített értékesítés az Interware-nél.

Garai Géza szeptembertől Kereskedelmi és Marketing igazgatóként erősíti az Interware csapatát. 10 éve dolgozik a magyar IT illetve Internet piacon. Németországi tanulmányait követően 1994-ben az akkori európai piacvezető PC gyártó és forgalmazó, az ESCOM magyarországi operációjának élére jött haza. Azóta a hardver, szoftver és internet értékesítési és marketing területein dolgozott. Az EuroWeb Rt. üzletfejlesztési és marketing igazgatójaként szerepe volt, többek közt a NeoPhone szolgáltatás elindításában.

Terminal – Melyek azok a motiváló elemek, amelyek miatt ezt a feladatkört felvállalta?

Garai Géza – A meggyőző dinamizmus, az erős piaci pozíció és a szinte elképesztő – több üzleti területen párhuzamosan megjelenő – növekedési potenciál voltak számomra a döntő elemek.

Terminal – Mit ért dinamizmus alatt?

Garai Géza – Nem csak azt a nominális növekedést, amit különböző mérőszámokban lehet kimutatni. Az én értelmezésemben ennek a dinamizmusnak legfontosabb eleme a fejlődés, ami a számok mögött áll: az a szakmai út, amit a cég megtett, az a munka, azoknak az embereknek a teljesítménye, akik ezt létrehozták. Az Interware 4 év alatt a hosting területén egyedülálló szakmai bázist alakított ki, és piacvezető pozíciót szerzett. Ez nem volt könnyű, hiszen ezen időszak alatt számos cég alakult, szűnt meg, adta el magát, ment csődbe, olvadt be valahová. A sok változás és a sok változó között az Interware Rt. egy olyan szakmai központtá, fix ponttá vált, ahol a szolgáltatások folyamatosan az igényekkel fejlődnek, és amelyre folyamatosan számítani lehet.

Terminal – Mit jelent az Ön által említett erős piaci pozíció?

Garai Géza – Az Interware Rt. szervertermeiben üzemel ma a hazai internetes szerverek több mint fele, becslések szerint itt található a hazai internetes tartalom 60-70 százaléka. Ügyfelünk, azaz nálunk üzemelteti hosting szolgáltatásait tíz jelentős hazai Internet-szolgáltató – azaz mindössze kettő nem.

Az Interware Rt. egy évvel ezelőtt megszerezte és azóta is erősíti piacvezető pozícióját a domain regisztrációs piacon is. A regisztrált domain nevek mintegy 10 százalékát az Interware, további hét százalékát pedig az SWI tartja fent.

Terminal – Milyen növekedési és fejlődési lehetőséget lát?

Garai Géza – Számomra a legerősebb motivációs elemek a növekedési és fejlődési lehetőségek voltak a döntésemben. Az Interware 2003-ban az előző évihez képest 30 százalékos növekedést produkálva mintegy 800 milliós árbevételt hozott, az idén – a szintén 30 százalékos növekedést előíró üzleti terveket messze meghaladva – időarányosan eddig több mint 45 százalékos árbevétel növekedést ért el a vállalat. Ennek következtében 2004-ben közel 1,2 milliárd forintos árbevételt várunk.

Megnyugtató és sokat ígérő tény, hogy ez a növekedés nem egy vagy két cégvásárlásnak, nagy üzlet megkötésének, még csak nem is egy húzó termékcsoport bevételeinek köszönhető.

Terminal – Hova tovább?

Garai Géza – A legkeményebb dolog a sikerben, hogy továbbra is sikeresnek kell lenned, mondja az amerikai. Meg kell határozni a fontos területeket, azt, hogy hogyan hasznosítható ez a lendület, és mi kell ahhoz, hogy továbbvigyük ezt a fejlődést. Nyilvánvalóan az eddigi eredményekhez, sikerekhez kellett a piac, az a többezer ügyfél, aki egyenként meggyőződött arról, hogy a megfelelő szolgáltatást kapja, a megfelelő minőségben, és persze a megfelelő áron. Az impozáns növekedés a piac, ügyfélkörünk, és ügyfeleink növekedésében gyökerezik. Nincs más dolgunk, mint lépést és irányt tartani.

Terminal – Mit ért ez alatt?

Garai Géza – Lépést tartunk, hiszen – nem panaszként mondom – fogytán a helyünk, és irányt tartunk, mert a helyiség több szempontból is az új szolgáltatási irányok alapjait is megadja. A most megnyitott géptermünket, amely egy nemzetközi hálózat elemeként működött volna, illetve rövid ideig működött is, az Infigate 2000-ben kezdte építeni, viszont nem fejezte be teljesen. Az akkor divatos B2B, B2C mintájára B2R, azaz back to reality folyamatnak keresztelt tőzsdei korrekció, illetve csődsorozat elérte az Infigate-et is. Mi most szeretnénk feléleszteni álmából a telehotelt, és szerverhotelként a mai szinten felszerelve újra hadrendbe állítani.

Terminal – Új irányok?

Garai Géza – Egy aktuális német tanulmány szerint Európában a weboldalak mindegy 55-60 százaléka ilyen központban hostolt webszerveren fut, ha látogatottsággal súlyozzuk, ez az arány eléri a 85 százalékot. A tanulmány szerint mintegy 30 százalék azoknak a vállalatoknak az aránya, akik a webes megjelentésen túl saját informatikai rendszereik kritikus részét szintén egy hosting szolgáltatónál helyezik el.

A trend egyértelmű, egyre több szerver költözik be az egyre komplexebb szolgáltatást nyújtó szerverhotelekbe. A budai gépterem megnyitásával Magyarországon elsőként két helyszínen, négy gépteremben, közel ezer négyzetméteren képes nyújtani szolgáltatásait az Interware. Így már lehetségessé válik az a fokozott biztonság, melyet az eltérő geológiai koordinátákon történő szerverüzemeltetés jelent.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés